چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱

متخصص مغز و اعصاب می‌گوید، دانش‌آموزان با مطالعه 20 تا 30 دقیقه مطلب جدید حدود پنج تا شش دقیقه به مغز خود استراحت دهند تا مطالب خوانده‌شده پردازش و ملکه ذهن شود.

سلامت نیوز: متخصص مغز و اعصاب می‌گوید، دانش‌آموزان با مطالعه 20 تا 30 دقیقه مطلب جدید حدود پنج تا شش دقیقه به مغز خود استراحت دهند تا مطالب خوانده‌شده پردازش و ملکه ذهن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حمیده مصطفایی افزود: مغز انسان حدود 20 تا 40 دقیقه از مطالعه مطالب جدید را به ذهن می‌سپارد؛ یعنی در هشت ساعت مطالعه احتمال دارد بخش بزرگی از مطالب را به خاطر نسپاریم و از دست بدهیم.

وی اظهار داشت: حافظه انسان دارای دو فرآیند به خاطر سپردن و به خاطر آوردن است که برای فرآیند به‌خاطر سپردن باید روی تمرکز و تکنیک‌های افزایش تمرکز کار کرد.

متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: عوامل و فاکتورهایی وجود دارند که تمرکز انسان را به هم می‌زنند و در ذهن مشغولیت‌هایی ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی راه‌های تمرکز حواس و تقویت حافظه برای دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: تمرکز حواس یعنی توانایی ثابت نگه داشتن توجه و دقت روی موضوع یا کاری که به میل و اراده هر فردی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد تمرکز و تقویت آن ابتدا باید عواملی را که باعث می‌شوند تمرکز حواس شخص از بین برود شناسایی و سپس با راه‌های مقابله با آنها آشنا شد.

مصطفایی ادامه داد: برای اینکه مطالبی به خوبی در ذهن ماندگار شود به تصویر کشیدن مفاهیم مورد مطالعه به صورت طنز بسیار کمک‌کننده است.

وی اضافه کرد: تصویرسازی اطلاعات مورد مطالعه به صورت شکل و طرح درحاشیه کتاب یا برجسته‌سازی و خط‌کشی مطالب مهم کتاب می‌تواند به یادگیری بهتر کمک کند. به گفته وی همچنین یادداشت کردن، خلاصه نویسی، علامت‌گذاری، حاشیه‌نویسی و مرور مطالب یادگیری را آسان و تمرکز را بهبود می‌بخشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha