محققان استرالیایی کشف کردند که خوردن کربو هیدراتها و حداکثر شش فنجان قهوه در چهار ساعت پس از پایان تمرینات ورزشی می تواند میزان گلیکوژن ماهیچه ها را حداکثر 66 درصد نسبت به مصرف تنهای کربوهیدرات افزایش دهد.

موسسه تحقیقات پزشکی گاراون سیندی و موسسه رویال دانشگاه تکنولوژی ملبورن ترکیب جدیدی از مواد غذایی ورزشکاران را ارائه کرده و نشان دادند که با این ترکیب که حداکثر 4 ساعت پس از تمرینات ورزشی مصرف می شود میزان گلیکوژن ماهیچه ها 66 درصد نسبت به مصرف تنها هیدارتهای کربن افزایش می یابد.

این ترکیب غذایی شامل هیدارتهای کربن و پنج تا شش فنجان قهوه است. سوخت گلیکوژن، منبع اصلی تامین انرژی ماهیچه ها در مدت تمرینات ورزشی است.

این تحقیق با همکاری 7 دوچرخه سوار حرفه ای انجام شد. در این آزمایش برای این قهرمانان این یک تمرین ورزشی تجویز و در مدت تمرینات نیروی آنها با یک نیروسنج اندازه گیری شد. 

سپس از این ورزشکاران خواسته شد که شامی با حجم پایین هیدارت کربن مصرف کنند به طوری که میزان گلیکوژن در آزمایشات صبح روز بعد به حداقل میزان خود برسد.

در آزمایش بعدی از آنها خواسته شد که غذای با هیدارت کربن تنها و یا هیدارت کربن همراه با قهوه مصرف کنند.

این محققان در ساعتهای بعد از مصرف این مواد غذایی آزمایشات میکروسکوپی بافت زنده ماهیچه های این ورزشکاران را انجام دادند و خون این افراد را برای اندازه گیری میزان گلیکوژن همراه با تجمع هورمونهایی که گلوکز را تنظیم می کنند آزمایش کردند.

براساس گزارش یونایتدپرس اینترنشنال، نتایج این آزمایشات نشان داد که با این ترکیب غذایی که به فاصله چهار ساعت پس از پایان تمرینات ورزشی مصرف می شود میزان گلیکوژن ماهیچه ها 66 درصد نسبت به زمانی که تنها هیدارت کربن مصرف می شود افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha