چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵

دایی و خواهرزاده که باندی برای هک‌کردن حساب‌های بانکی طعمه‌هایشان راه‌اندازی کردند، به ثروت میلیونی رسیدند.

سلامت نیوز: دایی و خواهرزاده که باندی برای هک‌کردن حساب‌های بانکی طعمه‌هایشان راه‌اندازی کردند، به ثروت میلیونی رسیدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، در یکی از اقدام‌های نامرئی هکرها برای نقد کردن یک چک به کار‌مند بانک رشوه دادند تا دوربین‌ مداربسته را برای دقایقی از کار بیندازد.

چهار عضو این شبکه کلاهبرداری‌های اینترنتی که فعالیت گسترده‌ای در هک کردن ایمیل و حساب بانکی طعمه‌هایشان داشتند در دام پلیس سایبری افتادند.

سال گذشته مردی با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای شعبه 31 ادعا کرد 15 میلیون‌تومان از حسابش کسر شده در حالی که برداشتی انجام نداده‌است. این مرد به قاضی روح‌الله‌رئیسی گفت: چندی پیش برای پرداخت صورتحساب به کافی‌نت رفتم و از طریق اینترنت کارهایم را انجام دادم اما چند روز بعد متوجه شدم 15 میلیون تومان  از حسابم به سرقت رفته است.

با ادعاهای این مرد، قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای دستور داد تیمی از پلیس فتای تهران وارد عمل شود.

تحقیقات نشان می‌داد چندین پرونده مشابه دیگر نیز پیش روی پلیس است که مشخص می‌کرد کلاهبرداران از طریق یک کافی‌نت اقدام به شناسایی طعمه‌هایشان کرده و در موقعیت مناسب به شکار آنها دست می‌زنند. ردیابی‌های پلیسی در فضای سایبری حاکی از آن بود که پول‌های سرقتی به حساب‌های جعلی واریز شده است. به‌این صورت که شیادان با افتتاح یک حساب ناشناس پول‌های دزدی را در آنجا انباشته و برداشت می‌کنند.

با به‌دست آمدن این سرنخ‌ها مأموران دریافتند کلاهبردار اصلی با همدستی یکی از کارکنان بانک وارد آنجا شده و با دادن رشوه به وی دوربین مداربسته را قطع کرده و سپس یک چک تضمینی را نقد کرده است.

کارآگاهان با جمع‌آوری این اطلاعات موفق شدند ردپای اعضای این شبکه اینترنتی را در قم به دست‌آورند و در یک عملیات ضربتی چهار هکر را در مخفیگاهشان غافلگیر کنند.

پلیس در بازرسی از مخفیگاه هکرها 40 میلیون تومان شارژ تلفن همراه و ایرانسل به‌دست آورد. یکی از کلاهبرداران در بازجویی‌هایش به قاضی  رئیسی گفت: وقتی دایی‌ام به من پیشنهاد کار داد خیلی خوشحال شدم و استقبال کردم چرا که هیچ شغلی نداشتم و می‌خواستم درآمدی داشته باشم. به‌همین خاطر با دایی‌ام همدست شدم و هنگامی که او پیشنهاد داد با نصب «کی لاگر» در کافی‌نت‌ها می‌توانیم به شماره حساب و رمز افراد دسترسی پیدا کنیم موافقت کردم و کارمان را شروع کردیم سپس با در دست‌داشتن شماره رمز افراد، شارژ کارت می‌خریدیم و با قیمت ارزان‌تر می‌فروختیم و پول خوبی هم نصیبمان می‌شد.  

وی افزود: دو عضو دیگر از دوستانمان نیز با ما شریک شدند، آنها با افتتاح حساب کسانی که کارتشان را گم کرده بودند یا کارت‌های جعلی داشتند، پول‌هایمان را پس‌انداز می کردند و ما به راحتی برداشت می‌کردیم تا این‌گونه ردی هم از ما بر جای نماند اما یکی از روز‌ها وقتی «حسن» می‌خواست چک تضمینی را نقد کند برای احتیاط همه شرایط را در نظر گرفت و با همدستی یکی از کارکنان بانک زمان حضور، وی دوربین مداربسته را از کار انداخت تا ما شناسایی نشویم.

این پسر 22 ساله ادامه داد: هیچ‌گاه بار کج به مقصد نمی‌رسد و من پشیمانم.

دیگر همدستان نیز در بازجویی‌ها پرده از تبهکاری‌هایشان برداشتند و از دزدی‌های ماهرانه‌شان گفتند. «علی» 25 ساله اظهار داشت: وقتی از حساب‌ها پول‌های خوبی به جیب می‌زدیم گاهی به‌جای خرید کارت‌های شارژ سکه یا لپ‌تاپ می‌خریدیم و به فروش می‌رساندیم. وی افزود: چندی پیش نیز با یک شرکت فروش لپ‌تاپ تماس گرفتیم و هشت دستگاه لپ‌تاپ سفارش دادیم و برای این‌که شناسایی نشویم محل دریافت لپ‌تاپ‌ها را روبه‌روی دانشگاه تهران گذاشتیم تا از این طریق نیز متوجه نشوند و مکان ما لو نرود. پس از دریافت، لپ‌تاپ‌ها را با قیمتی ارزان‌تر می‌فروختیم و به شکار دیگر طعمه‌هایمان می‌نشستیم.

بنابر این گزارش، متهمان پس از اعتراف روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد. رئیسی، قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای با هشدار به شهروندان گفت: افراد در همه شرایط مراقب کلاهبرداران باشند و در کافی‌نت‌ها نیز باید احتیاط لازم را انجام دهند و حتی هر صفحه‌ای را باز نکنند چرا که گاهی برخی صفحات در شبکه اینترنتی جعلی بوده و به‌عنوان کلاهبرداری از آن استفاده می‌شود تا سودجویان از این طریق به شماره حساب و رمز آنان نیز دسترسی پیدا کنند. افراد برای پرداخت صورتحساب در صورت استفاده از اینترنت به درگاه‌های خود بانک اصلی وارد شوند. 

شهروندان نیز به‌علت ارزان بودن برخی کالا‌ها به آن شک کرده‌ و آن را خریداری نکنند زیرا آنها نیز گرفتار خواهند شد و در صورت مشاهده با چنین کلاهبرداری‌هایی سریعاً با پلیس تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha