نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت : خطر به خصوصی از جانب بیماری ویروسی اخیری که در عربستان مشاهده شده است حاجیان ایرانی را تهدید نمی کند.

سلامت نیوز: نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت : خطر به خصوصی از جانب بیماری ویروسی اخیری که در عربستان مشاهده شده است حاجیان ایرانی را تهدید نمی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر افزود :این بیماری تنها در میان تعداد معدودی از ساکنان خارج از منطقه مکه معظمه و مدینه منوره مشاهده شده است. 

وی اظهار کرد: البته تمهیدات ویژه ای با همکاری ارگان های ذیربط و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام شده و مراقبت های لازم را انجام می دهیم تا خطری هم برای حجاج کشور و هم برای مردم شریف ایران اسلامی به واسطه انتقال احتمالی این بیماری وجود نداشته باشد.

او گفت : در کاروان ها پزشکان و گروههای بهداشتی کاردانی داریم و حتی اگر یک فرد حاجی احساس کسالت داشته باشد از او مراقبت ها و قرنطینه لازم به مدتی که نیاز است انجام می شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای حجاج ایرانی در کاروان هایی که به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شده اند گزارش و مشاهده نشده است و انتظار می رود باتوجهات خداوند متعال ، رعایت بهداشت از سوی خود حاجیان و عوامل و نیز مراقبت های لازم از سوی دست اندرکاران و سرپرستان کاروان ها هیچ خطری متوجه حجاج و هموطنان عزیزمان نشود. 

شیوع نوعی بیماری موسوم به مرس در عربستان که گفته می شود از ویروسی به نام کرونا به انسان منتقل می شود باعث نگرانی مردم و دولت این کشور شده است.

براساس تازه ترین آمارهای منتشره تاکنون 491 نفر در عربستان سعودی به بیماری مرس که نوعی سندروم حاد تنفسی می باشد مبتلا شده اند که از این تعداد 147 نفر جان خود را از دست داده اند. 

سرپرست حجاج ایرانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا تعداد سهمیه حج تمتع امسال برای زایران ایرانی را 61 هزار نفر اعلام کرد و افزود : با عوامل و سرپرستان کاروان ها این تعداد در مجموع امسال 64 هزار نفر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر خاطرنشان کرد: دولت عربستان امسال به خاطر انجام تعمیرات در مسجدالحرام 20 درصد از ظرفیت کل حجاج را در مقایسه با سال قبل هم برای ایران و هم برای سایر کشورها کاهش داده است. 

وی همچنین تعداد زوار عتبات عالیات را یک و نیم میلیون نفر دانست و گفت : تثبیت نشدن امنیت در عراق محدودیت هایی را در اعزام زایران به این کشور سبب شده است.

وی یادآوری کرد: در صورت تثبیت وضعیت امنیت در عراق بطور یقین تعداد زایران ایرانی عتبات عالیات از مرز چهار میلیون نفر هم خواهد گذشت. 

در جلسه سخنرانی و درس اخلاق حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر که در حوزه علمیه مسجد میرزاعلی اکبر اردبیل برگزار شد جمعی از روحانیان و طلاب جوان شرکت کرده بودند.

حجه الاسلام قاضی عسگر برای حضور در کنگره مرحوم آیت الله مشکینی که امروز در اردبیل برگزار می شود به این استان سفر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha