معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر فراموش شدن طرح "پزشک خانواده و نظام ارجاع" و تمرکز وزارت بهداشت بر اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: به هیچ وجه این چنین نیست و ارزیابی‌ها و اصلاحات لازم در طرح "پزشک خانواده" انجام شده و این طرح به روشی صحیح و ایده‌آل اجرا خواهد شد.

وزارت بهداشت: پزشک خانواده فراموش نشده است

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر فراموش شدن طرح "پزشک خانواده و نظام ارجاع" و تمرکز وزارت بهداشت بر اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: به هیچ وجه این چنین نیست و ارزیابی‌ها و اصلاحات لازم در طرح "پزشک خانواده" انجام شده و این طرح به روشی صحیح و ایده‌آل اجرا خواهد شد.

دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به شدت به دنبال تقویت طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع هستیم. نسخه قبلی این طرح با اشکالاتی همراه بود که نارضایتی ارایه دهندگان و همچنین گیرندگان خدمت را به دنبال داشت.

وی به استمرار اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در دو استان فارس و مازندران اشاره و تاکید کرد: فعالان این طرح در این دو استان می‌دانند که وزارت بهداشت شدیدا آنها را تقویت می‌کند.

حریرچی گفت: یکی از بسته‌های طرح تحول بهداشت نیز تقویت سیستم پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران است. بنابراین به شدت پیگیر آن هستیم و پس از رفع نواقص و کامل شدن ارزیابی‌ها، به شکلی صحیح اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده جهت تکمیل شبکه بهداشت اشاره کرد و گفت: جهت تکمیل شبکه بهداشت بسته‌ای طراحی شده است که بر اساس آن باید 1950 خانه بهداشت را تقویت کنیم. این اقدام حدود یکصد میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد. در این زمینه نیز با ستاد توسعه روستایی ریاست جمهوری و کمیته امداد امام خمینی (ره)،‌ قراردادهایی را منعقد کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که اقدامات مربوط به تکمیل شبکه بهداشت تا انتهای پاییز و اوایل زمستان در 95 درصد روستاهای مورد نظر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha