وزیر بهداشت گفت:نوسازی بسیاری از مراکز درمانی با قدمت بسیار بالا قابل انجام نیستند و باید در این خصوص بازنگری جدی صورت گیرد.

وزیر بهداشت: مراکز درمانی با قدمت بسیار بالا قابل نوسازی نیستند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت:نوسازی بسیاری از مراکز درمانی با قدمت بسیار بالا قابل انجام نیستند و باید در این خصوص بازنگری جدی صورت گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه جلسه مشترک وزارت بهداشت و شهرداری تهران در خصوص توسعه همکاری های فی ما بین  در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان شهر بزرگی مثل تهران، با توجه به گسترشی که طی 5 دهه اخیر پیدا کرده، از ابتدایی ترین زیرساختها جهت ارائه خدمات درمانی به شهروندان برخوردار نیست. از این جهت باید بازنگری های جدی صورت گیرد و مراکز درمانی که دارای قدمت بالایی هستند، هم از نظر مکان یابی باید مورد تجدید نظر قرارگیرند و هم از نظر بازسازی. چون نوسازی بسیاری از آنها قابل انجام نیست.

وی با اشاره به این که در این راستا نیاز به همکاری های جدی شهرداری تهران داریم، ادامه داد: مدیریت یکپارچه حکم می کند که روسای دانشگاه های علوم پزشکی با هماهنگی شهرداری بازنگری جدی در این زمینه داشته باشند.

دکتر هاشمی با بیان این که در عین حال ضروری است نگاهمان در این زمینه ملی باشد، خاطرنشان کرد: باید در تمام مراکز استانها و شهرستان ها به این امر توجه ویژه داشته باشیم تا مردم جهت درمان بیماری های صعب العلاج ناچار به مراجعه به پایتخت نباشند چون شرایط امروز جامعه مثل 20 سال گذشته نیست و مراکز درمانی تمام استان ها از بهترین متخصصان و فوق تخصص ها در کنار بهترین تجهیزات و آزمایشگاه ها برخوردارند.

وزیر بهداشت افزود: با برگزاری جلسه مشترک با شهردار تهران، وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مورد پارک های فن آوری و سلامت، قرار شد کارگروهی در این زمینه همفکری کنند تا طی یک ماه آینده بتوانیم در جهت ایجاد زیرساخت های رشد و شکوفایی علاقه مندان به موضوعات دانش بنیان تصمیماتی اتخاذ کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha