طبق قانون اهدای عضو از سوی ایرانی‌ها به افراد خارجی ممنوع است و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در پیوند اعضای اتباع غیرایرانی، گیرنده و دهنده عضو هردو باید خارجی باشند. مدیرکل نظارت و اعتباربخشی بیمارستانهای وزارت بهداشت گفته است که اگر مسئولان بیمارستانی در پیوند اعضا تخلف کنند، آن بیمارستان تعطیل می شود.

پیگیری گزارش قاچاق اعضای بدن هندی‌ها برای مشتریان ایرانی

سلامت نیوز: طبق قانون اهدای عضو از سوی ایرانی‌ها به افراد خارجی ممنوع است و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در پیوند اعضای اتباع غیرایرانی، گیرنده و دهنده عضو هردو باید خارجی باشند. مدیرکل نظارت و اعتباربخشی بیمارستانهای وزارت بهداشت گفته است که اگر مسئولان بیمارستانی در پیوند اعضا تخلف کنند، آن بیمارستان تعطیل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از «تابناک»روز پنج‌شنبه پلیس شهر لکنو در هند گزارش رسمی را در باره وجود شبکه‌ای برای قاچاق کلیه ثبت کرد. در گزارش آمیتاب تاکور افسر ارشد پلیس شماره‌های تلفن و سایر شواهد مربوط به باندی وجود دارد که با استفاده از فیسبوک قاچاق اعضای بدن را مدیریت می‌کرده‌اند.

به گزارش تایمز آو ایندیا، بر اساس گزارش پلیس هند قیمت خرید و فروش کلیه توسط اعضای این باند بین 350 تا 400 هزار روپیه بوده است. بر طبق گزارش پلیس، بعد از مشاهده تبلیغات این باند در فیسبوک افسران پلیس با اعضای باند تماس برقرار کرده‌اند تا روشن شود که آیا واقعا چنین جرمی در حال وقوع است یا خیر.

افسر پلیس در قبال پیشنهاد فروش کلیه خود با وعده دریافت 350 تا 400 هزار روپیه (حدود 25 میلیون تومان) رو به رو شده است. اعضای باند پس از پرس و جو درباره پاسپورت فرد متقاضی از وی خواسته‌اند تا به شهر پونه رفته تا از آن جا برای انجام عمل جراحی برداشتن کلیه به ایران پرواز کند. همه هزینه‌های این اقدام توسط باند مزبور پرداخت می‌شده است.

اعضای باند، اطلاعاتی در مورد شماره حساب، جزئیات پاسپورت، گروه خونی، سن و سایر مشخصات فرد متقاضی فروش را جمع‌آوری می‌کرده‌اند تا پرداخت پول وعده داده شده را برنامه‌ریزی کنند. به فروشنده گفته می‌شده است که پول وعده داده شده به صورت نقد و پیش از پرواز به ایران پرداخت خواهد شد.

اعضای باند به فروشنده 45 ساله کلیه گفته‌اند که از ان جایی که در میان‌سالی قرار دارد برای فروش کلیه 300هزار روپیه دریافت خواهد کرد و پیدا کردن مشتری برای کلیه وی در ایران ده روز زمان خواهد برد ولی فروش کلیه فردی که کمتر از سی سال سن داشته باشد فوری خواهد بود.

طرح اتهام علیه باند مورد نظر در هند در حالی اتفاق افتاده است که در هفته‌های اخیر پیوند اعضای اتباع بیگانه در ایران خبرساز شده است. طبق قانون اهدای عضو از سوی ایرانی‌ها به افراد خارجی ممنوع است و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در پیوند اعضای اتباع غیرایرانی، گیرنده و دهنده عضو هردو باید خارجی باشند .

در فروردین ماه امسال، دلالان اعضای بدن قصد داشتند کلیه یک مرد ایرانی را به یک خارجی پیوند بزنند که با حضور به موقع بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ناکام ماندند . بیمار که یک تبعه عراقی بود با کارت ملی جعلی ایرانی به یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی تهران منتقل می شود تا تحت عمل جراحی پیوندکلیه قرارگیرد . این درحالی است که این بیمارستان امکانات عمل جراحی پیوند کلیه را ندارد ولی با این حال به شکل عجیبی برای پیوند پذیرای مرد عراقی می‌شود .

در نتیجه این حوادث مدیرکل نظارت و اعتباربخشی بیمارستانهای وزارت بهداشت گفته است که اگر مسئولان بیمارستانی در پیوند اعضا تخلف کنند، آن بیمارستان تعطیل می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha