شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 112764

نتایج یک آزمایش جدید نشان داد خطر سرطان برای دریافت‌کنندگان کلیه پیوندی بسته به نوع بیماری کلیوی در هر بیمار متفاوت است.

سلامت نیوز: نتایج یک آزمایش جدید نشان داد خطر سرطان برای دریافت‌کنندگان کلیه پیوندی بسته به نوع بیماری کلیوی در هر بیمار متفاوت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دریافتند افراد مبتلا به بیماری کلیه پلی‌کیستیک نسبت به افرادی که به دیگر انواع بیماری کلیه مبتلا هستند کمتر با خطر ابتلا به سرطان مواجه‌اند. در مبتلایان به بیماری کلیه پلی‌کیستیک، کیست‌هایی در کلیه‌ها ایجاد شده و موجب می‌شود کلیه‌ها بزرگ شوند. 

در این بررسی متخصصان به بررسی اطلاعات بیش از 10 هزار آمریکایی مبتلا به بیماری کلیه پلی‌کیستیک که تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته بودند و بیش از 107 هزار فرد مبتلا به انواع دیگر بیماری‌های کلیوی پرداختند.

این گروه از متخصصان با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف متوجه شدند که مبتلایان به بیماری کلیه پلی‌کیستیک نسبت به بیماران دیگر 16 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. به گفته آنها خطر سرطان در مبتلایان به بیماری کلیه پلی‌کیستیک 48 درصد و در مبتلایان به انواع دیگر بیماری‌های کلیوی 86 درصد بیشتر است.

دکتر «جیمز وتمور» از مرکز درمانی دانشگاه کانزاس گفت: مشخص نیست چرا مبتلایان به بیماری کلیه پلی‌کیستیک کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند اما برخی از فاکتورها اعم از عوامل ژنتیکی و مراقبتی در این بیماران روی این ارتباط تاثیر دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha