وزیر بهداشت با اشاره به اجرای فاز دوم طرح تحول سلامت در حوزه درمان گفت: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسیار مهم است که در این زمینه سیاست‌ها و طرح‌های تشویقی درنظر گرفته شده‌اند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به اجرای فاز دوم طرح تحول سلامت در حوزه درمان گفت: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسیار مهم است که در این زمینه سیاست‌ها و طرح‌های تشویقی درنظر گرفته شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سید حسن هاشمی گفت: اقدامات لازم برای جذب پزشکان در مناطق محروم و همچنین ماندگاری پزشکان و متخصصان از اول خرداد ماه صورت گرفته است.

وی گفت: روسای دانشگاه‌ها و معاونانشان در این زمینه توجیح شده و مقدمات لازم را فراهم کرده‌اند تا بتوانند با جامعه پزشکی صحبت کرده و مشوق‌ها را طوری بیان کنند که بتوانیم حدود 1800 پزشک و متخصص را برای این مناطق جذب کنیم.

هاشمی با بیان اینکه حدود 1800 پزشک متخصص جهت ارائه خدمات در مناطق محروم کم داریم، ادامه داد: لازم است طرح‌ها و سیاست‌های تشویقی برای پزشکان جهت فعالیت در این مناطق توضیح داده شود و به این ترتیب بتوانیم بخش عمده‌ای از این کمبودها را از پزشکانی که در شهرها حضور دارند و حتی ممکن است به کاری غیر از پزشکی مشغول باشند، جذب کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت در این زمینه از سیاست‌ها و طرح‌های تشویقی کمک گرفته است. پیش بینی ما آن است که استقبال خوبی از این طرح شود البته این موضوع نیز نیازمند زمان است چرا که مهمترین مشکل ما بی اعتمادی جامعه پزشکی به طرح‌های حوزه سلامت است.

هاشمی در این باره ادامه داد: ممکن است پزشکان تصور کنند که طرح تحول نام سلامت نیز به سرنوشت مابقی طرح‌ها در این حوزه تبدیل می‌شود اما تاکید می‌کنم که این اتفاق نخواهد افتاد. ما هنوز در مقدمه‌ طرح تحول قرار داریم و بی تردید این طرح برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قرار است کارهای خوبی در حوزه سلامت رقم بخورد، ادامه داد: در جذب پزشکان برای مناطق محروم مشکلمان آن است که پزشکان دیر اعتماد می‌کنند بنابراین باید در این زمینه مقداری زمان داد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: فاز نخست طرح تحول سلامت در حوزه درمان با موفقیت کار خود را پیش برده است و پزشکان کاملا در این زمینه همراه بودند و جا دارد از زحمات جامعه پزشکی تشکر کنیم. وزارت بهداشت نیز با جدیت بخشهای نظارتی را پیگیری می‌کند. همچنین بسته‌های دیگر طرح تحول سلامت به تدریج هر 15 روز یا یک ماه یک بار اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، فاز دوم طرح تحول سلامت در حوزه درمان از پنج شنبه گذشته اول خرداد ماه و 557 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت رسما کلید خورد که این طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و همچنین مقیمی متخصصان در بیمارستان‌های وزارت بهداشت را شامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha