شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 112769

یک روانشناس گفت: همسران باید حساسیتهای یکدیگر را بشناسند اما نباید از این اطلاعات برای سرزنش و تحقیر یکدیگر استفاده کنند.هر چه افراد کمتر درگیر کار روزانه و استرس‌های محیطی باشند بیشتر فرصت پرداختن به مسائل ریز و بزرگنمایی آن را دارند.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: همسران باید حساسیتهای یکدیگر را بشناسند اما نباید از این اطلاعات برای سرزنش و تحقیر یکدیگر استفاده کنند.هر چه افراد کمتر درگیر کار روزانه و استرس‌های محیطی باشند بیشتر فرصت پرداختن به مسائل ریز و بزرگنمایی آن را دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، الهه محمد اسماعیل اظهار داشت: برخی افراد برای پیش‌بینی زندگی خود نزد رمالان و کسانی می‌روند که بتوانند آینده آنها را پیش‌بینی کنند این در حالی است که بهترین پیش‌بینی در مورد آینده فرد با رفتار خود او امکان پذیر است.

وی افزود: دنیا بر پایه نیکی‌ها است. همانطور که یک ساختمان به ستون‌هایش استوار است، زندگی نیز بر پایه نیکی و خوبی پایبند است. از این رو می‌توان با رفتارهایی که دیگران را شاد می‌کند زندگی استواری را بنا نهاد. در آموزه‌های دینی نیز بر حسن خلق تاکید شده است.

این متخصص حوزه بهداشت روان با تأکید بر قانون عمل و عکس‌العمل گفت: هر صدایی که فرد ایجاد می‌کند به خود او برمی‌گردد. طبق قانون بقای انرژی، انرژی از بین نمی‌رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود. بنابراین بسیاری از بازخوردهایی که انسان از محیط دریافت می‌کند نتیجه رفتار خود او است.

محمد اسماعیل ادامه داد: انسان‌ها تحت شرایطی عصبانی می‌شوند و رفتارشان غیر قابل پیش‌بینی است، اما معمولاً در شرایط عادی می توان رفتار فرد را پیش‌بینی کرد. هر زنی نقاط قوت و ضعف همسر خود را می داند و اگر برای بار صدم است که بر سر موضوعی مشاجره می‌کنند به این دلیل است که 99 بار قبلی به او توجه نکرده است. چرا که اگر به رفتار او توجه می‌کرد مشاجره تکرار نمی‌شد.

این روانشناس گفت: باید حساسیت‌های یکدیگر را بشناسیم. یک بادکنک زیبا هم با فشار دادن می ترکد. از طرفی نباید شناخت حساسیت‌ها منجر به سوء استفاده و تهدید و سرزنش یکدیگر شود. شناخت حساسیت‌ها برای پیش‌بینی رفتار و عدم تحریک عصبی فرد مقابل است.

وی افزود: البته منظور این نیست که زنان و مردان هنرپیشه باشند و برای یکدیگر نقش بازی کنند. یکی از راه‌های موفقیت در ارتباط مهارت «گوش دادن» است. در ادبیات بر این نکته تکیه شده است که انسان به جای استفاده از زبان بیشتر باید از گوش‌هایش استفاده کند و مصداق آن مصرع «کم گوی و گزیده گوی چون در» است.

این متخصص حوزه بهداشت روان اظهار داشت: اکثر جنجال‌ها بر سر مسائلی است که در آنها فکر کمتر از حرف زدن است.

وی افزود: هر چه افراد کمتر درگیر کار روزانه و استرس‌های محیطی باشند بیشتر فرصت پرداختن به مسائل ریز را دارند.

وی با اشاره به دلایل طلاق در سنین بالا خاطر نشان کرد: علت اصلی طلاق در سنین بالا این است که زنان و مردان قبل از طلاق بیشتر به تربیت و مسائل مربوط به فرزندان مشغول هستند و وقتی آنها به سن ازدواج رسیدند و هر کدام تشکیل خانواده دادند تازه به فکر حل مشکلات خود و احتمالاً اقدام به جدایی می‌ افتند..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha