دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با فیستول زایمانی 23 مه 2014 برابربا 2 خرداد ماه جاری گفت در جهان پیشرفت های مدرن پزشکی روزانه تقریبا 800 زن هنوز به دلیل مشکلات مربوط به حاملگی جان خود را از دست می دهند و در برابر هر زن که می میرد، تقریبا 20 نفر بیشتر با مشکلاتی که برای مدت طولاتی به آنان صدمه زده، علیل کرده و زندگیشان را تخریت می کند مانند فیستول زایمانی رو به رو می شوند.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با فیستول زایمانی 23 مه 2014 برابربا 2 خرداد ماه جاری  گفت در جهان پیشرفت های مدرن پزشکی روزانه تقریبا 800 زن هنوز به دلیل مشکلات مربوط به حاملگی جان خود را از دست می دهند و در برابر هر زن که می میرد، تقریبا 20 نفر بیشتر با مشکلاتی که برای مدت طولاتی به آنان صدمه زده، علیل کرده و زندگیشان را تخریت می کند مانند فیستول زایمانی رو به رو می شوند.

به گزارش سلامت نیوز، در پیام بان کی مون آمده است روز جهانی مبارزه با فیستول زایمانی فرصتی است تا خطر این فاجعه را یاد آوری کرد و بتوان اقدام ها برای ریشه کنی آن را بسیج نمود. وی گفت پیشرفت امکان پذیر است و  طی چند دهه گذشته صندوق جمعیت ملل متحد 47 هزار زن و دختر را مورد عمل جراحی قرار داده است.

ایشان افزود حل مشکل فیستول زایمانی فراتر از موضوعی پزشکی است و امری مربوط به حقوق بشر می شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha