یك متخصص كلیه اطفال، خودداری از شیر خوردن در نوزادان، زردی و بی قراری را از علائم عفونت ادراری دوران نوزادی عنوان كرد و گفت: شیرخوارانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند كمتر به عفونت ادراری مبتلا می‌شوند.

دكتر احمد شجری در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص با اشاره به این كه عفونت ادراری در زیر یك ماهگی در بین دختران و پسران برابر است، اظهار كرد: این بیماری در دختران شایع‌تر از پسران است.

وی با بیان این كه علائم عفونت ادراری در سنین مختلف متفاوت است، اذعان داشت: در دوران نوزادی این علائم می‌تواند به صورت شیر نخوردن، زردی و بی قراری بروز كند و از یك ماهگی تا پایان 3 سالگی این علائم به صورت دردهای شكمی، یبوست و استفراغ ظاهر می‌شود.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد خاطرنشان كرد: این بیماری بعد از دوران شیرخوارگی بیشتر به صورت سوزش ادرار، تكرر ادرار، عدم كنترل ادرار و ادرار اورژانسی است.

وی با اشاره به این كه برای تشخیص عفونت ادرار باید كشت ادراری گرفته شود، تصریح كرد: نحوه این كشت مهم است چرا كه در افراد شیرخوار بهتر است به صورت كیسه ادراری گرفته شود كه قبل از اتصال، كیسه شیرخوار باید تمیز شسته و خشك شود و در حالت نیمه ایستاده ادرار را جمع آوری كنند.

دكتر شجری توصیه كرد: بهترین راه درمان جلوگیری از بروز یبوست در كودكان است. همچنین نباید كودكان ادرار خود را نگه دارند.

این فوق تخصص كلیه اطفال در پایان شستشوی تمیز (از جلو به عقب) را از دیگر نكات پیشگیری كننده در این بیماری دانست و در پایان گفت: این بیماران با توجه به جواب كشت ادرار انجام شده باید تحت نظر پزشك متخصص درمان ‌شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha