عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به افرادی که داروهای صعب العلاج استفاده می کنند یارانه تعلق می گیرد و 90 درصد هزینه آن ها را دولت و تنها 10 درصد هزینه مورد نظر را خود فرد پرداخت می کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به افرادی که داروهای صعب العلاج استفاده می کنند یارانه تعلق می گیرد و 90 درصد هزینه آن ها را دولت و تنها 10 درصد هزینه مورد نظر را خود فرد پرداخت می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، شهلا میرگلوی بیات درباره احتمال افزایش دارو در 6 ماهه دوم سال، گفت: با توجه به هدفمندی یارانه ها قیمت داروها به خصوص داروهای صعب العلاج باید مدیریت شود.

وی افزود: طی جلسه ای که هفته گذشته داشتیم، بحث های مطرح شده پیرامون کنترل قیمت بود نه افزایش قیمت. زیرا در امر سلامت در بودجه 93 دیده شده که باید سیاست هایی برای کنترل و کاهش قیمت ها در جهت بیمه همگانی سلامت اعمال شود.

تقبل پرداخت 90 درصد هزینه های داروهای صعب العلاج توسط دولت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به افرادی که داروهای صعب العلاج استفاده می کنند یارانه تعلق می گیرد و 90 درصد هزینه آن ها را دولت و تنها 10 درصد هزینه مورد نظر را خود فرد پرداخت می کند.

وی با اشاره به طرح پزشک خانواده، بیان کرد: مدتی است که این طرح مسکوت باقی مانده زیرا باید زیرساخت های آن فراهم شده و برنامه ای در کمیسیون برای اجرای آن مطرح شود.

میرگلوی بیات عنوان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها مشکل داشته و مدت زیادی است که مطرح شده اما اعتبارات پرداختی به پزشک ها کم در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از برنامه های در دست امسال، گفت: یکی از سیاست هایی که حوزه سلامت دارد، در نظر گرفتن پرداختی به پزشکانی است که در روستا و مناطق محروم مشغول به کار هستند.

به گفته وی با اجرای موضوع مذکور طرح پزشک خانواده قوت گرفته و حتی با مطرح کردن موضوع تامین نیروی انسانی نیز مسایل حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: از بودجه ای که دولت برای واردات دارو مدنظر دارد 3/2آن مربوط به 4 تا 6 درصد داردوهای وارداتی برای بیماران صعب العلاج و سرطانی است. باید سیاست ها درست تبیین شده تا با نظارت و کنترل مشکلات رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha