دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با سفیر بوسنی و هرزگوین با ابراز تأسف از حادثه سیل و رانش زمین در این کشور، برای تأمین بخشی از نیازهای زیستی و کاهش آلام مردم آسیب دیده بوسنی و هرزگوین اعلام آمادگی کرد.

سلامت نیوز: دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با سفیر بوسنی و هرزگوین با ابراز تأسف از حادثه سیل و رانش زمین در این کشور، برای تأمین بخشی از نیازهای زیستی و کاهش آلام مردم آسیب دیده بوسنی و هرزگوین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیداحمد موسوی در دیدار با سفیر کشور بوسنی و هرزگوین اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران یک جمعیت امدادی و بشردوستانه است که همواره در فعالیت‌های بین المللی حضور موثر داشته است.

موسوی با بیان اینکه حمایت مردم ایران از جمعیت هلال احمر باعث شده در عرصه بین الملل حضور موثرتری داشته باشیم، افزود: این توانمندی را مرهون باورها و روحیه خیرخواهی ملت ایران هستیم که از گذشته در فعالیت‌های بشردوستانه فعال بودند.

وی ادامه داد: در مورد حادثه سیل در کشورهای حوزه بالکان بسیار متاثر شدیم و به عنوان نمایندگان مردم ایران برای تامین بخشی از نیازهای زیستی و کاهش آلام مردم آسیب دیده، اعلام آمادگی می‌کنیم.

سفیر کشور بوسنی هرزگوین نیز در این دیدار با بیان اینکه متأسفانه این سیل در تاریخ ما بی سابقه و در طول 120 سال گذشته نادر بوده است، افزود: در حال حاضر وضعیت سیل در بوسنی نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است و در حال بازسازی زیرساخت‌ها و تعمیر ساختمان‌ها هستیم.

ادیب بوکوویچ با اشاره به اینکه همکاری دو کشور از گذشته بسیار خوب بوده و در زمان‌های بسیار سخت و در دوران جنگ در بوسنی همکاری خوبی بین ایران و بوسنی و هرزگوین وجود داشته است، ابراز امیدواری کرد که این همکاری ادامه پیدا کند.

وی در ادامه افزود: اتحاد ملت‌ها برای ما خیلی مهم است و باید از فرصت پیش آمده برای پایدار ماندن زندگی مردم استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha