شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 112784

وضعیت سلامت عمومی فرد، ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی، وضعیت هورمون‌های جنسی، استرس‌های زندگی، نارسایی در غدد درون‌ریز، بیماری‌های عروقی پیرامونی و حتی مصرف دارو و آثار جانبی آنها از جمله عوامل بسیار موثر در بروز این اختلال هستند.

شایع‌ترین مشکل جنسی زنان

سلامت نیوز: وضعیت سلامت عمومی فرد، ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی، وضعیت هورمون‌های جنسی، استرس‌های زندگی، نارسایی در غدد درون‌ریز، بیماری‌های عروقی پیرامونی و حتی مصرف دارو و آثار جانبی آنها از جمله عوامل بسیار موثر در بروز این اختلال هستند.

دکتر غلامحسین قائدی،روان‌پزشک و عضو گروه پژوهشی خانواده و سلامت جنسی در هفته نامه سلامت نوشت: بی‌میلی جنسی، شایع‌ترین اختلال جنسی در زنان است؛ مساله‌ای چند بعدی كه عوامل مختلفی در شکل‌گیری آن دخالت دارند؛ وضعیت سلامت عمومی فرد، ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی، وضعیت هورمون‌های جنسی، استرس‌های زندگی، نارسایی در غدد درون‌ریز، بیماری‌های عروقی پیرامونی و حتی مصرف دارو و آثار جانبی آنها از جمله عوامل بسیار موثر در بروز این اختلال هستند.

درمان اختلال بی‌میلی جنسی، کاملا به علل شکل‌دهنده آن بستگی دارد. وقتی دلیل اصلی مشکلات فیزیکی باشد، بعد از شناسایی مشکل اصلی، درمان می‌تواند در برگشت میل جنسی موثر باشد. مثلا بیشتر زنانی که مشکل خشکی واژن دارند، دچار اختلال در میزان ترشح هورمون‌های جنسی‌اند. این مشكل به‌خصوص اگر زن در سن یائسگی باشد، بیشتر به چشم می‌خورد و راه‌حل آن، درمان‌های جایگزین هورمونی است. مصرف داروی سیلدنافیل (ویاگرا) نیز می‌تواند باعث افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی زنان شود. اگر این اختلال منشاء روانی داشته باشد، روان‌درمانی شایع‌ترین درمان است.

رفتاردرمانی نیز با تکیه بر آموزش‌های خاص نیز می‌تواند باعث کاهش مشکلات جنسی افراد شود. در فرآیندهای درمانی مورد استفاده در این حوزه و نیز در روان درمانی، با تمرکز بر مشکل در جریان روابط بین فردی، شناسایی دقیق مشکل، تفکیک علل از یکدیگر، بهبود روابط و عواطف، برنامه‌های آموزشی مهارت‌های جنسی و ارتباطی و استراتژی‌های حل مساله برای رفع مشکلات اقدام می‌شود. اگر مشکلات نتیجه تعارض‌های زناشویی باشد، زوج‌درمانی یا خانواده‌درمانی نیز موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha