یک روانشناس گفت: اینکه بسیاری از زوجین دغدغه فرزندآوری ندارند و یا هنگام ازدواج شرط گذاشته‌اند که بچه‌دار نشوند،‌ از آگاهی آنان نسبت به انتخاب غلط همسر نشات می‌گیرد.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: اینکه بسیاری از زوجین دغدغه فرزندآوری ندارند و یا هنگام ازدواج شرط گذاشته‌اند که بچه‌دار نشوند،‌ از آگاهی آنان نسبت به انتخاب غلط همسر نشات می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی افزود: زیربنای فرزندآوری درست، ازدواج صحیح است و قبل از ازدواج صحیح، انتخاب درست همسر اهمیت دارد. در صورت طی درست این سلسله مراتب، خانواده صاحب فرزند هم می‌شود.

وی با بیان اینکه سن ازدواج افزایش یافته است، گفت: نگرانی از این وضعیت گاهی اوقات منجر به ازدواج ناهنجار می‌شود و به هم‌کفو بودن توجهی نمی‌شود. در واقع بسیاری از اختلافات زوجین از بی‌توجهی به این اصل ناشی می‌شود.

شعاع کاظمی با تاکید بر ضرورت تشویق جوانان نسبت به ازدواج به موقع اظهار کرد: لازم است دختر و پسر از نظرسنی، فرهنگی،اجتماعی و مالی به ویژه اعتقادی و فکری هم‌کفو باشند. بنابراین ابتدا باید روی انتخاب درست تمرکز کرد.

وی با بیان اینکه برخی ازدواج‌ها قناس هستند، گفت: در این گونه پیوندها دختر بزرگتر از پسر است یا تمکن مالی بیشتری دارد و به علت کاهش بحران‌های اجتماعی دست به انتخاب می‌زند. برخی از این افراد هنگام ازدواج به طلاق هم فکر می‌کردند، این در حالیست که ازدواج یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است ولی وقتی درک افراد از فلسفه ازدواج درست نباشد، زوجین به ناباروری انتخابی(توافق برای فرزند دار نشدن) دست می‌زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha