معاون وزیر بهداشت گفت: امسال ۲ هزار خانه بهداشت جدید در روستاهای کشور ساخته می شود و خدمات این مراکز نیز در سراسر کشور ارتقا پیدا می‌کند.

۲ هزار خانه بهداشت امسال در روستاها ساخته می‌شود

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت گفت: امسال ۲ هزار خانه بهداشت جدید در روستاهای کشور ساخته می شود و خدمات این مراکز نیز در سراسر کشور ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اکبر سیاری گفت: حدود 140 برنامه مختلف به عنوان برنامه های معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در سال جاری تعریف شده است که یکی از مهمترین این اقدامات توسعه، بازسازی و بهبود کیفیت خدمات شبکه بهداشتی- درمانی کشور است.

وی گفت: در این راستا امسال تا 22 بهمن حدود 2 هزار خانه بهداشت جدید در روستاهای کشور ایجاد می‌شود و با توجه به نیازهای جدید مردم خدمات این مراکز نیز روزآمد شده و افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت افزود: بسته های جدیدی  نیز برای خدمات مراکز بهداشتی- درمانی کشور در دست تدوین است که به زودی با نهایی شدن آنها اعلام می‌شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم و جدید وزارت بهداشت برای ارتقای سطح سلامت مردم اجرای بسته خودمراقبتی و آموزش و توانمندسازی مردم برای مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماریهاست که امسال اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی مدیران شبکه بهداشتی- درمانی و خانه‌های بهداشت، افزایش دارو و مکمل‌های دارویی در شبکه، اضافه شدن خدمات دندانپزشکی در شبکه سراسری برای زنان باردار و جمعیت 14 سال به بالا و ایجاد مراکز بهداشتی- درمانی در حاشیه شهرها از جمله برنامه‌های جدید وزارت بهداشت است.

نزدیک به ۶۰ هزار روستا در کشور وجود دارد که از حدود ۳۰ سال پیش در ۱۷ هزار روستا که جمعیت بیشتری داشته‌اند، خانه بهداشت ایجاد شده است و طبق گفته معاون وزیر بهداشت قرار است امسال ۲ هزار خانه بهداشت دیگر به این مجموعه اضافه شود.

تاکنون بهورزان در خانه‌های بهداشت، خدمات بهداشت اولیه شامل مراقبتهای دوران بارداری و واکسیناسیون را انجام می‌دادند اما به نظر می‌رسد با توجه به تغییر الگوی بیماریها و افزایش بیماریهای مزمن و غیر واگیر مانند بیماریهای قلبی-عروقی، فشار خون، چاقی، دیابت و بیماریهای روانی، ارائه خدمات جدید برای کنترل و پیشگیری از این بیماریها در شبکه بهداشتی-درمانی کشور ضرورت داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha