مدیر مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه استان اصفهان همچنان دارای پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور است گفت: در حوادث مختلف بیش از 3 هزار نفر توسط امدادگران از مرگ نجات پیدا کردند.

سلامت نیوز: مدیر مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه استان اصفهان همچنان دارای پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور است گفت: در حوادث مختلف بیش از 3 هزار نفر توسط امدادگران از مرگ نجات پیدا کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضی مرادی‌پور، مدیر مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به تشریح عملکرد یک ماهه این سازمان پرداخت.

وی گفت: در یک ماهه گذشته 2هزار و 9 مورد عملیات امدادی در سراسرکشور صورت گرفته است که 1547 مورد آن در سطح جاده‌ای کشور 172 مورد درسطح شهرها، 118 مورد در کوهستان‌های کشور و 76 عملیات سیل و آبگرفتگی بر اثر بارش شدید باران‌ها و طغیان‌ رودخانه‌ای فصلی بوده است.

مدیر مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه استان اصفهان پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور را دارد گفت: اصفهان با 223 مورد، مازندران با 125 و تهران با 109 عملیات درسطح جاده‌ای خود بیشترین و پرحادثه‌ترین عملیات‌های  جاده‌‌ای کشور را طی یک ماه گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی اصفهان در امداد کوهستان نیز با 19 مورد پیشتاز است و تهران با 14 و البرز با 10 مورد عملیات امدادی بیشترین حوادث کوهستانی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مرادی پور تعداد کل حادثه‌دیدگان را در اردیبهشت 29 هزار و 889 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 29 هزار و 615  نفر دچار آسیب شدند که به 26 هزار و 432 نفر آنان امداد رسانی شد.

وی با اشاره به 363 مورد عملیات رهاسازی از صحنه حوادث جاده‌ای اظهار داشت: امدادگران با ورود سریع به محل حادثه توانستند جان 3183 نفر را از مرگ نجات دهند و 16 هزار نفر را در مناطق امن چون پایگاه‌های امدادی، مساجد، حسینیه‌ها به منظور دور ساختن از محل حادثه و شرایط بحرانی اسکان اضطراری دادند.

مدیر مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به مصدومان حوادث 31 روز گذشته بیان داشت: 3092 نفر از مصدومان حوادث تحت درمان سرپایی امدادگران قرار گرفتند و 1847 نفر نیز که به خدمات درمانی و مراقبتی بیشتر نیاز داشتند به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی با اشاره به فعالیت 114 ساعته امداد هوایی جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت امداد هوایی جمعیت با 141 سورتی در 114 ساعت عملیات پروازی برای امداد رسانی به مصدومان به پرواز درآمد و 245 مصدوم را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha