وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای پنج طرح ملی غربالگری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: هم زمان با روز آزادسازی خرمشهر، اجرای این طرح از این شهر آغاز می شود.

ربیعی از اجرای 5 طرح ملی غربالگری در کشور خبر داد

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای پنج طرح ملی غربالگری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: هم زمان با روز آزادسازی خرمشهر، اجرای این طرح از این شهر آغاز می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی افزود: بر اساس تکالیف مقرر در برنامه پنجم توسعه برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه مکلف به اجرای پنج طرح غربالگری ملی شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت اصل پیشگیری بر درمان و همچنین تاکید مقام معظم رهبری به مقدم شمردن پیشگیری بر درمان ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالعات خود را در اجرای 5 طرح ملی غربالگری آغاز کرده است.

ربیعی با بیان این که به پاس قدردانی از ایثارگری های مردم شریف خرمشهر اجرای طرح غربالگری ملی از این شهر آغاز می شود. گفت: پس از آغاز این طرح در خرمشهر، بتدریج شهرهای دیگر نیز تحت پوشش طرح های غربالگری قرار می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که یکی از اهداف این طرح افزایش خود مراقبتی و سطح دانش مردم در مورد پیشگیری است، تاکید کرد: در این طرح پیش بینی شده است که چند بیماری شایع مانند دیابت، فشار خون و برخی سرطان های شایع مورد غربالگری قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha