شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 112815

مطمئناً همهٔ ما این را شنیده‌ایم که اگر بیشتر از کالری‌های مصرفیتان کالری بسوزانید، لاغر می‌شوید. در حال حاضر من این اصل را با یک برنامهٔ غذایی دیگر ترکیب و سعی کرده‌ام منوی غذا‌هایم را از خوراکی‌های سالم و کم کالری پر کنم. مشکل این مدل رژیم گرفتن این است که هیچ قانون خاصی برایش وضع نشده، و شما فقط باید یک اصل ساده را دنبال کنید: بیشتر از مقدار کالری مصرفیتان، کالری بسوزانید. اما اگر دقیقتر بنگیریم متوجه می‌شویم تلاش برای لاغر شدن بسختی صورت می‌گیرد! چرا؟ سه مشکل در این زمینه وجود دارد.

۳ اشتباه افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند

سلامت نیوز: مطمئناً همهٔ ما این را شنیده‌ایم که اگر بیشتر از کالری‌های مصرفیتان کالری بسوزانید، لاغر می‌شوید. در حال حاضر من این اصل را با یک برنامهٔ غذایی دیگر ترکیب و سعی کرده‌ام منوی غذا‌هایم را از خوراکی‌های سالم و کم کالری پر کنم. مشکل این مدل رژیم گرفتن این است که هیچ قانون خاصی برایش وضع نشده، و شما فقط باید یک اصل ساده را دنبال کنید: بیشتر از مقدار کالری مصرفیتان، کالری بسوزانید. اما اگر دقیقتر بنگیریم متوجه می‌شویم تلاش برای لاغر شدن بسختی صورت می‌گیرد! چرا؟ سه مشکل در این زمینه وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم سرا، ۳ اشتباهی که اغلب ما در رابطه با رژیم لاغری مرتکب می‌شویم می‌تواند رژیم ما را دستخوش اشکال کند:

اشتباه اول: یک رژیم خیلی کم کالری می‌گیرید

خیلی‌ها فکر می‌کنند که هر چقدر کالری کمتری مصرف کنند زود‌تر هم لاغر می‌شوند. اما مصرف کمتر از ۱۲۰۰ کالری، نه تنها باعث نخواهد شد سریع‌تر نتیجه بگیرید، بلکه نرخ سوخت و ساز بدنتان کند شده و بدنتان دیگر برای انجام اعمال همیشگی‌اش انرژی کافی نخواهد داشت.
همچنین چسبیدن طولانی به چنین برنامهٔ غذایی می‌تواند نهایتاً منجر به پرخوری و تجربهٔ رژیم یویو شود. یعنی دوباره چاق خواهید شد. راه حل ایده‌آل این است که کالری‌های مصرفی اضافه را با ورزش بسوزانید، نه اینکه کمتر از نیاز بدنتان غذا بخورید.

اشتباه دوم: همهٔ کالری‌ها را برابر فرض می‌کنید

همانطور که قبلاً هم توضیح داده‌ایم، هنگامی که صحبت از قواعد رژیم گرفتن می‌شود، این نظریه کاملاً اشتباه است. برخی از غذا‌ها شاید به یک میزان کالری داشته باشند، اما بهتر است غذایی را انتخاب کنید که چیزی بیشتر برای شما به ارمغان می‌آورند، چیزهایی مانند فیبر، ویتامین، مواد معدنی، کلسیم و مواد مغذی دیگر.
اگر غذاهای فقیری بخورید که پر از کالری هستند، باعث خواهد شد بدنتان قحطی زده شود! این بدین دلیل است که بر خلاف خوردنی‌های سالم و مغذی، این خوراکی‌ها اشتهای شما به خوردن را ارضا نمی‌کنند و نمی‌توانند برای مدتی طولانی شما را سیر نگاه دارند.

اشتباه سوم: رژیم غذاییتان را شخصی‌سازی نمی‌کنید

این چیزی است که من هنگامی که رژیم گرفتن را شروع کردم یاد گرفتم. برای تنظیم منوی غذای روزانه‌تان با توجه به کالری‌های مواد غذایی، باید عومل زیادی همچون سن، جنسیت، ترکیب و اندازهٔ بدن، فعالیت فیزیکی روزانه و وزن.
افرادی که درشت اندامند یا عضلانی‌تر هستند، سریع‌تر هم کالُری می‌سوزانند. اشخاص سن و سال دار هم با توجه به این حقیقت که عضلاتشان رو به کاهش است، مستعد افزایش وزن هستند و کند‌تر کالُری می‌سوزانند.

تمام این عوامل، نرخ سوخت و ساز شما را که نقش مهمی در کاهش وزنتان دارد را تعیین می‌کنند. گرفتن رژیم‌های سنگین، سوخت و ساز بدنتان را کند می‌کند، چرا که بدنتان هرچه می‌خورید را برای روز مبادا ذخیره می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که خوردن وعده‌های متعدد و با اندازهٔ کنترل شده، می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر وزنتان را کم کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha