مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: بخشی از اراضی تصرف شده در پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود با پیگیری‌های قضایی از دست سودجویان آزاد و رفع تصرف شد.

سلامت نیوز: مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: بخشی از اراضی تصرف شده در پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود با پیگیری‌های قضایی از دست سودجویان آزاد و رفع تصرف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر محمدهادی حیدرزاده افزود: در هفته گذشته با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و با همکاری مشترک یگان حفاظت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار و پلیس امنیت تهران بزرگ در حدود 37 هزار مترمربع اراضی تصرف شده واقع در پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود از دست متصرفین آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه بیشتر این اراضی در منطقه حفاظت شده جاجرود قرار داشته اظهار داشت: از این میزان حدود 10 هزار متر مربع در داخل پارک ملی خجیر و در حریم کمی رودخانه جاجرود قرار داشته و مابقی مربوط به تصرفات واقع در منطقه حفاظت شده جاجرود بوده است .

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پرونده‌های قضایی مربوطه در سالهای 87 و 89 مورد پیگیری بوده است افزود: بخشی از این اراضی توسط سودجویان بوسیله دیوار و فنس محصور بوده و در آن بناهای کارگاهی و ساختمانی نیز احداث شده است.

وی گفت: البته درجریان پیگیری‌های قضایی حدود 21 هزار مترمربع این اراضی قبل از صدور رای قانونی با رضایت کامل فرد متصرف ، تخلیه و تحویل شده است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه پیگیری‌های قانونی در خصوص رفع تصرف اراضی واقع در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت تصریح کرد: پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود از جایگاه خاصی به لحاظ اکوسیستم طبیعی و وجود زیستگاههای با ارزش برای حیات وحش استان تهران برخوردار بوده و همچنین جریان رودخانه جاجرود و وجود سد ماملو اهمیت حفاظتی این منطقه را دوچندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته جمعا درحدود 55 هزار متر مربع از اراضی پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود رفع تصرف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha