رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت از بازنگری آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: امیدواریم با جهت‌گیری‌ای که در این آیین‌نامه داریم، بتوانیم ارتقای مطلوب و مناسبی داشته باشیم.

سلامت نیوز: رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت از بازنگری آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: امیدواریم با جهت‌گیری‌ای که در این آیین‌نامه داریم، بتوانیم ارتقای مطلوب و مناسبی داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید علی حسینی در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: معتقدیم برای کیفی کردن آموزش پزشکی نیازمند حداقل چهار هزار عضو هیأت علمی هستیم.

وی افزود: انتظار جدی ما از معاونت راهبردی و سرمایه انسانی رییس جمهور و مجلس این است که ما را حمایت کنند تا بتوانیم در جهت ارتقای کیفی آموزش پزشکی بر اساس اهداف وزارت بهداشت گام برداریم.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت شمار اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت را 13 هزار و 600 نفر  عنوان کرد و گفت: نیمی از آنها از اعضای هیأت علمی علوم پایه و نیمی دیگر اعضای هیأت علمی بالینی هستند.

حسینی بیان کرد: با توسعه‌ای که در طول سال های گذشته داشتیم و با توجه به حساسیت آموزش پزشکی به دلیل اینکه این آموزش با سلامت جامعه عجین است، افزایش اعضای هیأت علمی ضروری است.

وی ادامه داد: نسبت استاد به دانشجو در علوم پزشکی با سایر رشته ها متفاوت است و اگر این نسبت از نسبت یک به 10 بیشتر شود کیفیت آموزشی ما دچار اختلال جدی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha