شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 112822

مدتی است محصولی با نام چسب حجامت به بازار عرضه شده که ادعا دارد سموم بدن را در طول شب از طریق کف پا جذب کرده و درد و خستگی‌ها را از بدن خارج می‌کند. به گفته یک متخصص طب سنتی، ماهیت علمی چسب‌های حجامت که فاقد مجوز وزارت بهداشت می‌باشد مورد تایید پزشکان نبوده، حجامت به این روش و با این وسیله قابل اجرا نیست.

چسب حجامت از ادعا تا واقعیت

سلامت نیوز: مدتی است محصولی با نام چسب حجامت به بازار عرضه شده که ادعا دارد سموم بدن را در طول شب از طریق کف پا جذب کرده و درد و خستگی‌ها را از بدن خارج می‌کند. به گفته یک متخصص طب سنتی، ماهیت علمی چسب‌های حجامت که فاقد مجوز وزارت بهداشت می‌باشد مورد تایید پزشکان نبوده، حجامت به این روش و با این وسیله قابل اجرا نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم سرا، دکتر مینایی در مورد ماهیت علمی این محصول گفت: محصولات زیادی از این باب روزانه روانه بازار می شود که هیچ کدام ریشه علمی ندارند و بسیاری بیماران نیز با این سوال مواجه می شوند که این محصول قابل اعتماد و مفید است یا خیر.

وی در ادامه افزود: این محصول به هیچ وجه جنبه علمی نداشته و تمام ادعاها مبنی بر رفع درد و خستگی از طریق استفاده از این محصول صرفا تبلیغات تجاری بوده و اساس علمی و پزشکی ندارد.

دکتر مینایی در رابطه با تیره و کدر شدن پدها بعد از استفاده که به عنوان شاهد ادعای دفع سموم این پدها آورده شده گفتند: این موضوع یک دلیل ساده و آن آلودگی های پوستی کف پاست که در طی شب به پدها منتقل می شود و به هیچ وجه امکان خروج سموم به این طرق از کف پا نیست.

تحقیقات صورت گرفته در این باره تاکیدی بر این موضوع دارد که رطوبت ناشی از تعریق در شب باعث جذب آلودگی کف پا به این پدها شده و کدر شدن و آلودگی پد ارتباطی با دفع سموم ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha