رییس جمهور با اشاره به منفی شدن رشد نظام سلامت در سال‌های اخیر تاکید کرد:توسعه کشور بدون توسعه در نظام سلامت امکان‌پذیر نیست، اگر مردم در سلامت مشکل داشته باشند توسعه ایجاد نمی‌شود.

رئیس‌جمهور: منفی شدن رشد نظام سلامت در سال‌های اخیر/اگر مردم در سلامت مشکل داشته باشند توسعه ایجاد نمی‌شود

سلامت نیوز: رییس جمهور با اشاره به منفی شدن رشد نظام سلامت در سال‌های اخیر تاکید کرد:توسعه کشور بدون توسعه در نظام سلامت امکان‌پذیر نیست، اگر مردم در سلامت مشکل داشته باشند توسعه ایجاد نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور در همایش بیمه سلامت همگانی که صبح امروز در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و بیمه گفت: هدف ما طبق چشم‌انداز 20 ساله این است که ایران کشوری توسعه‌یافته تبدیل شود.

وی با اشاره به گذشتن 10 سال از ابلاغ سند چشم‌انداز توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: خوشبختانه هنوز 10 سال از 20 سال مدنظر سند باقی مانده و باید در این 10 سال به نیمی از اهداف می‌رسیدیم که متاسفانه نرسیدیم و شرایط ما مناسب نبود.

رئیس‌جمهور با اشاره به منفی شدن رشد نظام سلامت در سال‌های اخیر تصریح کرد: امیدواریم در سال 93 با حمایت‌های مردم به یکی از اهداف دولت که مثبت شدن رشد سلامت است، برسیم و در طول 10 سال آینده اگر عزم ملی و جهادی وجود داشته باشد ناامید نیستم که بخشی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و شدنی است که به چشم‌انداز برسیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید غم ما یک چیز باشد و این سؤال را از خود بپرسیم که چرا توسعه یافته نیستیم، افزود: اگر این سؤال ملی ما شود مشکل حل می‌شود؛ علت پیروزی ما در خرمشهر ملی شدن این سؤال بود که چرا خرمشهر نباید آزاد شود.

وی با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر پشت قباله هیچ نهادی نیست، گفت: فتح خرمشهر تنها پشت قباله ملت ایران است؛ من در جنگ صحنه‌های عجیبی می‌دیدم و از بسیجی و سپاهی، ارتشی و ژاندارمری و معلم و دانش‌آموز همه در صحنه بودند.

وی با اشاره به خاطره خود از وجود فرزندان سران قوا در جبهه‌های حق علیه باطل اظهار داشت: من در سال 62 در جمع رزمندگان گفتم حالا که همه در صحنه هستند ما پیروزیم و هر چیز که اراده یک ملت بخواهد خداوند نیز به آن عنایت می‌کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دغدغه امروز ما باید توسعه باشد و اگر همه مردم در این مسئله یکصدا شدند که چشم‌انداز می‌گوید ما باید توسعه یافته شویم، مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه کشور بدون توسعه در نظام سلامت امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: اگر مردم در سلامت مشکل داشته باشند توسعه ایجاد نمی‌شود.

روحانی با اشاره به برخی دغدغه‌های ایجاد شده توسط برخی افراد برای مردم گفت: مردم را سر مسائل جزئی و بیخودی و بی‌جهت و با بهانه‌های واهی اذیت نکنیم و بگذاریم مردم راحت بوده و در سلامت روحی باشند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اینقدر در زندگی مردم دخالت نکنیم، افزود: بگذاریم مردم خود راه بهشت را بروند و با شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) نیز بشیر و نذیر بود و شلاق به دست نداشت ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دعواهای گروهی و جناحی تا حدی بد نیست، اظهار داشت: من از این دعواها به فلفل تعبیر می‌کنم که اگر فلفل غذا زیاد شود، داد همه به هوا می‌رود؛ در واقع هرچیزی اندازه‌ای دارد.

روحانی ادامه داد: دعواهای سیاسی و جناحی 6 ماه قبل از انتخابات شروع می‌شود که اشکال ندارد ولی بعد از هر انتخابات و تمام شدن آن شاهدیم که دوباره دعواها برای انتخاب بعدی شروع می‌شود و می‌گویند نباید بگذاریم که فرد انتخاب شده موفق شود تا کاندیدای ما پیروز انتخابات بعدی شود.

وی تاکید کرد: مشکلاتی در قوانین بازی داریم که باید حل شود.

روحانی با تاکید بر اینکه در نظام سلامت باید به مردم از لحاظ روحی و جسمی آرامش دهیم، گفت: همه ما می‌دانیم که اصل بهداشت است و اگر بهداشت ناموفق بود نوبت به درمان می‌رسد.

وی یکی از لازمه‌های توسعه را جبه سالم دانست و ادامه داد:پولی که برای نظام سلامت خرج می‌شود در واقع به معنای هزینه نیست. بلکه ما در حال توسعه انسانی هستیم که یکی از مهمترین پایه‌های توسعه است.

روحانی پایه اصلی توسعه را علم، فناوری و دانش خواند و افزود: تصمیم ما بر این است که نظام سلامت متحول شده و به سمت نقطه مطلوب برود.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم نظام سلامت را در کشور به نقطه مطلوب برسانیم به معنای فتح خرمشهری دیگر است.

وی افزود: نباید بگذاریم فتح خرمشهر در سا ل61 باقی بماند و هر سال باید فتح خرمشهری دیگر بیافرینیم. مردم در 24 خرداد سال گذشته با تدبیر رهبری حماسه‌ای عظیم آفریدند و راه اعتدال را برگزیدند و با فریاد بلند گفتند از افراط و خشونت گریزانیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه روزهای تاریخی ما در خرداد رخ داده، افزود:‌ خرداد ماه مهمی برای ما بوده و 15 خرداد و آزاد سازی خرمشهر در این ماه رخ داده است.

روحانی با تاکید بر اینکه دغدغه مردم در نظام سلامت باید به حد معمول برسد، اظهارداشت: توسعه انسانی در نظام سلامت باید در دستور کار باشد؛ نیروی انسانی و برنامه‌ریزی ما در بیمه و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید صورت گیرد و همه دست به دست هم بدهیم.

وی ادامه داد: امروز برای من به عنوان به عنوان مسئول اجرایی کشور و همه وزرا روز افتخارآمیزی است که یک حرکتی که بیش از 20 سال است در قانون مصوب شده امروز آن را عملیاتی کردیم؛ البته این قدم اول است و دفترچه‌های ما باید الکترونیکی شده و پوشش بیمه باید بیشتر شود.

روحانی ادامه داد: چتر بیمه باید گسترش پیدا کند تا مشکلات مردم کم شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه توسط یکی از معلولان در ابتدای این مراسم تصریح کرد: معلولیت جسمی نمی‌تواند مانع پیشرفت انسان شود و امیدواریم در دولت یازدهم در بخش نظام سلامت و بیمه تحول ایجاد کنیم و اگر این کار صورت گیرد تعبیر من این است که خرمشهر دیگری فتح شده است.

بنابر این گزارش در ابتدای این مراسم محسن بندپی رئیس سازمان بیمه سلامت و علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از روند اجرایی شدن بیمه سلامت در کشور ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha