مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همگانی گفت: از ابتدای اردیبهشت تا کنون 4 میلیون و 500 هزار نفر در سامانه امید برای دریافت بیمه سلامت همگانی ثبت نام کردند.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همگانی گفت: از ابتدای اردیبهشت تا کنون 4 میلیون و 500 هزار نفر در سامانه امید برای دریافت بیمه سلامت همگانی ثبت نام کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همگانی در همایش بیمه سلامت همگانی که پیش از ظهر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه ایجاد بیمه سلامت همگانی مطالبه ای بر اساس قانون اساسی، سند چشم انداز، قانون بیمه خدمات و سند ابلاغی رهبری بود، گفت: این مطالبه تاکنون عملیاتی نشده و در دولت های نهم و دهم با درآمد بالای 700 تا 800 میلیارد دلار شرایطی به کشور در بحث سلامت تحمیل شد که هر سال 700 تا 800 هزار نفر در زیر خط فقر قرار گرفتند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید به منظور تحقق این مطالبه قانونی تکلیفی را بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام بیمه سلامت محول کرد تا این اقدام را عملیاتی کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: در لایحه بودجه 93 برای بیمه سلامت رشد اعتبارات 65 درصدی داشتیم. همچنین با تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای بیمه روستاییان موافقت شد، 9 هزار میلیارد تومان اختیار وزارت بهداشت برای تحقق طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت که این رویکرد بر 3 دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک رنسانس اجتماعی در پرداخت هزینه درمان از سوی مردم رقم زد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همگانی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت بر اساس اساسنامه با ارزیابی وضع موجود اهداف و استراتژی های موثری در راستای اجرایی کردن قانون برنامه پنجم توسعه، سند چشم انداز و ابلاغیه رهبری را در پیش بگیرد.

وی گفت: در راستای این طرح 850 سکونت‌گاه غیررسمی را بررسی کردیم و با کمک سازمان های مردم نهاد، کودکان خیابانی را شناسایی کردیم، تا بیش از 40 درصد اسناد در حاشیه شهرها فاقد بیمه بودند.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: سامانه ای بنام امید در بیمه سلامت راه اندازی شد و ثبت نام در آن از اول اردیبهشت آغاز شد که تاکنون 4 میلیون و 500 هزار نفر در آن ثبت نام کردند و از فردا تا اطلاع ثانوی از طریق پیامک از طریق 800 پیشخوان دولت ثبت نام از بقیه متقاضیان صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همگانی اضافه کرد: بسته خدمت روستایی با رویکرد سلامت محوری، پیشگیری، غربالگری را تنظیم کردیم که در این زمینه با 5 برابر رشد در درمان، سلامت و بهداشت روستاییان مواجه بودیم.

محسنی بندپی صیانت از حقوق بیمه‌شدگان، صیانت از منابع خرید راهبردی در نظام سلامت خدمت و رضایت‌مندی بیمه‌شدگان و اصلاح ساختار صندوق‌های بیمه ای را از اهداف این نظام دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha