مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشکلی به نام همسایه های سیگاری خبر داد که تبدیل به معضل جدید خانواده های آپارتمان نشین ایرانی شده است.

همسایه های سیگاری، معضل خانواده های آپارتمان نشین

سلامت نیوز: مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشکلی به نام همسایه های سیگاری خبر داد که تبدیل به معضل جدید خانواده های آپارتمان نشین ایرانی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «شهرام رفیعی فر» افزود: متاسفانه برخی افراد با این باور که «هر کاری زیر سقف خانه خود آزاد است»، در آپارتمان ها سیگار می کشند و با توجه به اوضاع ساختمان سازی و جریان هوا در آپارتمان ها، کل ساختمان با وجود یک فرد سیگاری، آلوده شده و سلامت خانواده ها تهدید می شود.

وی گفت: یک فرد سیگاری در یک ساختمان می تواند سلامت 100 نفر از جمله کودکان را تهدید کند و آنان به آسم، بیماری های تنفسی و سرطان مبتلا شوند.

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: افراد سیگاری در آپارتمان ها، حقوق فردی، خانوادگی و اجتماعی ساکنان ساختمان را رعایت نمی کنند، درحالیکه هر فردی نسبت به همسایگان، همکاران و همسالان خود دارای مسوولیت است.

رفیعی فر از رسانه ها خواست در زمینه مضرات استعمال دخانیات و زندگی عاری از دخانیات، بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: از سیگار بین چهار هزار تا هفت هزار ماده شیمیایی متصاعد می شود که موجب مرگ و بیماری های متعدد و خطرناک می شوند و این اصلا شوخی نیست و باید برای کنترل و کاهش استعمال آن برنامه ریزی شود.

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: سیگار کشیدن یک رفتار ارادی انتخابی صد در صد مضر است که نتیجه ای جز مرگ و بیماری ندارد.

رفیعی فر یادآور شد: چهارم تا 10 خرداد ماه هر سال، هفته عاری از دخانیات نامگذاری شده که با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال «خودمراقبتی»، شعار این هفته «زندگی عاری از دخانیات با خودمراقبتی» انتخاب شده است.

وی، اسامی این هفته را به ترتیب «دوری از دخانیات با خودمراقبتی»، «جوانی عاری از دخانیات با خودمراقبتی»، «خانواده و جامعه عاری از دخانیات با خودمراقبتی»، «قوانین کنترل دخانیات حامی خودمراقبتی»، «رهایی از دخانیات با خودمراقبتی»، «فرهنگ و آموزه های دینی حامی زندگی عاری از دخانیات با خودمراقبتی» و «افزایش مالیات بر دخانیات برای کاهش مرگ و بیماری» عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha