شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 112841

زنان باردار بهتر است کولین مصرف کنند این ماده برای رشد نواحی کنترل حافظه و یادگیری در مغز ضروری است که در گوشت و جانشین‌های آن وجود دارد.

سلامت نیوز: زنان باردار بهتر است کولین مصرف کنند این ماده برای رشد نواحی کنترل حافظه و یادگیری در مغز ضروری است که در گوشت و جانشین‌های آن وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر حمید روان پارس متخصص اطفال گفت: زنان در زمان بارداری لازم است تیروئیدشان را چک کنند. هیپوتیروئیدیسم در خانم‌های باردار، سبب کاهش هوش کودکان می‌شود. مصرف کولین که در گوشت و جانشین‌های آن موجود است برای رشد حافظه جنین ضروری است.

 

وی ادامه داد: ویتامین‌هایی را که پزشک در زمان حاملگی تجویز می‌کند باید حتما مصرف کنید. فولیک اسید و روی برای رشد مغز جنین ضروری است و از نقص لوله‌ عصبی جلوگیری می‌کند.
برای افزایش هوش کودکتان در دوران بارداری از خوردن قهوه و داروها اجتناب کنید، با جنین حرف بزنید و او را صدا کنید، شنیدن ریتم کلمات به یادگیری وزن و آهنگ مکالمه کمک می‌کند.
روان پارسا اذعان داشت: برای افزایش هوش کودکتان در شش ماه اول تولد او را با شیر خودتان تغذیه کنید، منابع آهن‌دار مصرف کنید، مراقب افسردگی بعد از زایمان باشید، در زمان شیردهی B12 که در تخم‌مرغ، نان و غذاهای دریایی یافت می‌شود؛ مصرف کنید و کودکتان را در شش ماه اول تولد ماساژ دهید.
وی شش تا 12 ماهگی را یکی از زمانهای طلایی برای افزایش هوش کودکان دانست و تصریح کرد: در این دوران با کودکتان به طور مستقیم صحبت کنید لغات را با اشیاء ارتباط دهید اگر نام شی را می‌گویید به آن اشاره کنید. از آموزش همراه با فشار و اجبار خودداری کرده و وقتی کودکتان احساس خستگی کرد آموزش را قطع کنید با هدیه‌های مخصوص کودکان او را تشویق کنید.
وی خوردن میان وعده را برای افزایش هوش کودکان در یک تا دو سالگی ضروری دانست و اظهار داشت: در این زمان (یک تا دو سالگی) به کودکتان میان وعده‌های سالم بدهید. برای کودکتان کتاب بخوانید و در حضور او مطالعه کنید؛ وقتی با کودکتان بازی یا صحبت می‌کنید صداهای اضافی نظیر رادیو، تلویزیون را خاموش کنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha