بیشترین فرزندانی که به بهزیستی واگذار می‌شوند فرزندان طلاق هستند.

سلامت نیوز: بیشترین فرزندانی که به بهزیستی واگذار می‌شوند فرزندان طلاق هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عبدالحمید کشاورز عصر امروز در دیدار با اعضای جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: دغدغه‌هایی که روحانیون در مورد آسیب‌های اجتماعی دارند دغدغه ما نیز هست.

وی افزود: سازمان بهزیستی در مورد کودکان و زنان بی‌سرپرست، سالمندان، معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی مسئولیت دارد.

این مسئول ادامه داد: برای مصون‌سازی اجتماعی راهی جز پناه بردن به دین و اسلام وجود ندارد و هر جا که از روحانیت در سلامت اجتماعی استفاده شده اثرات آن چشمگیر بوده است.

کشاورز اضافه کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 200 مهد کودک در سطح استان فارس وجود دارد و 53 هزار کودک از خدمات آنها استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام کتب مورد استفاده در مهدها بر اساس مفاهیم قرآنی و توسط علمای حوزه و اساتید دانشگاه تدوین شده است.

این مسئول تصریح کرد: در این زمینه به عنوان یک نمونه با همکاری بنیاد مهدویت و حجت‌السلام شیخ علیرضا حدائق، مفاهیم انتظار و مهدویت در قالب دوره‌هایی متناسب با سن کودکان آموزش داده شد.

وی بیان کرد: غالب مهد کودک‌ها از حضور مربیان و افراد مطلع دینی بهره می‌برند و سایر مربیان نیز دوره‌های ویژه را گذرانده‌اند.

به گفته وی، در این زمینه تاکنون حتی یک مورد از آموزش‌های غیر شرعی در مهد کودک‌ها گزارش نشده است.

کشاورز ابراز داشت: در این زمینه هر فردی اطلاعاتی از اقدامات غیر شرعی مهدها داشته باشد و به ما گزارش کند به طور حتم برخورد جدی انجام خواهیم داد.

وی از فعالیت تیم‌های نظارتی و بازرسی بهزیستی نیز خبر داد و اظهار داشت: در این استان 23 «آدینه مهد» فعال است که برای نگهداری کودکان در زمان نماز جمعه پیش‌بینی شده و علاوه بر آن مهدهای قرآنی و مسجد مهد نیز در شمار اولویت‌های بهزیستی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی از قبیل طلاق در اعتیاد است و خط تلفنی 1480 بهزیستی برای موارد آسیب‌های اجتماعی و گزارش حضور کودکان خیابان‌گرد پاسخگوی شهروندان می‌باشد.

برقراری 130 هزار تماس با سامانه مشاوره بهزیستی فارس

وی افزود: سال گذشته 130 هزار تماس با سامانه مشاوره تلفنی 1480 برقرار شد که 70 درصد آنها مشکلات مرتبط با مسائل خانوادگی بود.

کشاورز ادامه داد: 51 مرکز مشاوره خانواده و طلاق در فارس فعال هستند و سال گذشته سه مرکز مشاوره با رویکرد دینی در شیراز راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: اگر فعالان عرصه دین بخواهند در زمینه تاسیس مراکز مشاوره اقدام کنند ما استقبال می‌کنیم و روحانیون را در اولویت قرار می‌دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کشور ما در این زمینه چند‌گانگی وجود دارد و بهزیستی تنها می‌تواند در مورد مراکز مشاوره زیر نظر خود پاسخگو باشد.

به گفته وی، بیماران مزمن روانی که به تشخیص کمیسیون پزشکی امکان بهبودی ندارند، باید در مراکز بیماران روانی نگهداری شوند.

کشاورز تصریح کرد: بیماران مزمن روانی اگر توسط دیگران به تکدی‌گری وادار شوند به اردوگاه هدایت انتقال می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: افراد متکدی که در سطح جامعه وجود دارند در مواردی سازمان‌یافته هستند که افرادی اینها را با خودرو بر سر نقاط ویژه استقرار می‌دهند و در ساعت مقرر آنان را جمع می‌کنند.

وی در ادامه این جلسه گفت: در مورد مواد مخدر پیشگیری بسیار بهتر از درمان جواب می‌دهد و در این زمینه سال گذشته 10 هزار کارمند دولت از آموزش‌های مرتبط بهره‌مند شدند.

این مسئول اضافه کرد: بیشترین فرزندانی که به بهزیستی واگذار می‌شوند فرزندان طلاق هستند و برای پیشگیری از این موارد در 12 شهرستان مراکز طرح کاهش طلاق راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: از 3 هزار و 200 مورد که دادگستری برای آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره طلاق به بهزیستی ارجاع داده بیش از 38 درصد به صلح و آشتی منجر شده است.

کشاورز با بیان این که در زمینه اعتیاد سه نوع مرکز پیشگیری، سم‌زدایی و کاهش آسیب فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: مراکز «دی آی سی» در زمینه کاهش اثرات اعتیاد و برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های هپاتیت و ایدز فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد: مراکز «دی آی سی» با حضور در نقاط آسیب‌خیز تنها اقلام بهداشتی مانند سرنگ در اختیار معتادان قرار می‌دهند و مصرف شده آن را تحویل می‌گیرند.

وی یادآور شد: یکی از دلایل حضور معتادان در بافت قدیم شیراز نوع ساحتمان‌های آنجا است که مخروبه و تو در تو بوده و امکان زیست پنهانی را فراهم می‌آورد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha