وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان به دلیل ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت قدردانی کرد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان به دلیل ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت قدردانی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی در این نامه ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت  برای اصلاح روش‌های پیشین، رفع نواقص و اجرای سیاست‌های جمعیت مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکیدکرده است با تشکیل کارگروهی ویژه، این مهم را تا تحقق کامل سیاست های ابلاغی پیگیری خواهد کرد.

 

متن کامل نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:  
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای
با سلام و تحیت
خدای را شاکریم که ملت بزرگ و مسلمان ایران، با پشتوانه‌ای قوی از عقیده، فرهنگ و ادب، قرنهاست خانواده را نهادی مقدس دانسته و در کنار احترام به سالمندان، تربیت فرزندان را وظیفه نخست خویش و فرزند صالح را ضامن سعادتی ابدی می‌داند.
با تکیه بر این سرمایه اجتماعی و ابلاغ سیاست‌های مدبرانه جمعیت در زمانی مناسب از سوی آن رهبر فرزانه، بر سیاست گذاران کشور است تا برای سامان این مهم، تدبیری بایسته اندیشیده و با بسیج امکانات آن را به مرحله اجرا درآورند.
امروز مقوله جمعیت در عرصه‌های گوناگون، از اقتدار ملی تا افزایش تولید و درآمد، بر کارشناسان، مدیران سیاسی و اقتصادی و اصحاب رسانه پوشیده نیست و به همین دلیل برخی از جوامع که در فرهنگ سازی برای رسیدن به رشد منطقی جمعیت موفق نبوده‌اند از مسیر مهاجرت‌پذیری یا وضع قوانین مشوق فرزندآوری به جبران این نقیصه پرداخته‌اند.
در کشور ما نیز مهیا ساختن بستر کسب و کار با درآمد کافی و افزایش کیفیت معاش و امید به زندگی که در بندهای 2،3 و10 سیاست‌های کلی جمعیت بر آن تأکید فرموده‌اید از مهم‌ترین مراحل اجرای موفق این طرح است. اینجانب ضمن سپاسگزاری از حضرتعالی به دلیل توجه جدی به عرصه سلامت، آمادگی خود و همکارانم را برای اصلاح روش‌های پیشین، رفع نواقص و اجرای سیاست‌های جمعیت مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌نمایم و با تشکیل کارگروهی ویژه، این مهم را تا تحقق کامل منویات حضرتعالی پیگیری خواهم کرد.       
                                                               دکتر سیدحسن هاشمی
                                                                         وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha