شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 112853

در فرهنگ ما ایرانیان، استفاده از گوشت‌های کباب شده بسیار مرسوم است ولی مهم است بدانیم که آیا این نوع روش پخت پرطرفدار بهترین روش برای پخت انواع گوشت است.

سلامت نیوز: در فرهنگ ما ایرانیان، استفاده از گوشت‌های کباب شده بسیار مرسوم است ولی مهم است بدانیم که آیا این نوع روش پخت پرطرفدار بهترین روش برای پخت انواع گوشت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدجواد حسین‌زاده، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کباب کردن گوشت، آب پز و یا بخارپز کردن و سرخ کردن انواع گوشت، روشهای پخت مرسوم هستند.

 

هنگام کباب کردن گوشت، اگر شیره گوشت در معرض تماس مستقیم شعله قرار گیرد و حالت سوختگی پیدا کند، مطلوب نیست چرا که در دراز مدت این نوع سوختگی در گوشت باعث بروز سرطان می‌شود.
وی ادامه داد: در حالتی که گوشت سرخ می‌شود، روغن زیادی جذب گوشت می‌شود و علاوه بر اینکه کالری بسیار بالایی پیدا می‌کند، نوع روغن و میزان روغن مصرفی هم در کاهش کیفیت و ارزش غذایی گوشت پخته شده تاثیرگذار است.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه در روش پخت بخارپز یا آب پز تقریبا تمام مواد اصلی گوشت محفوظ می‌ماند، گفت: روش پخت آب‌پز و بخارپز کالری کمتری نسبت به انواع دیگر دارد ضمن اینکه آهن و روی در گوشت با انواع پخت، تغییر زیادی نمی‌کنند و معمولا در انواع روش‌های نام برده، محفوظ می‌مانند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha