رییس انجمن مددکاران اجتماعی با اشاره به آمار 20 درصدی قتل زنان در خانواده تاکید کرد:در قتل های خانوادگی آسیب پذیری زنان بیشتر از مردان است.

سلامت نیوز: رییس انجمن مددکاران اجتماعی با اشاره به آمار 20 درصدی قتل زنان در خانواده تاکید کرد:در قتل های خانوادگی آسیب پذیری زنان بیشتر از مردان است.
حسن موسوی چلک در گفت وگو با خبرنگار سلامت نیوز،درباره قتل های خانوادگی در کشور گفت:«در حوزه اجتماعی با پدیده های مختلفی مواجه می شویم که یکی از آنها قتل است که می تواند در محیط های مختلف اتفاق بیافتد و  یکی از آنها در محیط خانواده است».


وی ادامه داد:«خوشبختانه در چند سال اخیر شاخص قتل عمد به ازای جمعیت، از سه به ازای 100 هزار نفر در سال 90، اکنون به چیزی کمی بالاتر از دو رسیده است.طبیعتا اقدامات حوزه انتظامی و سایر حوزه های مربوطه در این بخش تاثیرگذار بوده است».


دکتر موسوی چلک درباره انواع قتل های خانوادگی در ایران گفت:« در حوزه خانواده شاهد وقوع قتل هایی از نوع قتل های ناموسی،قتل بر اثر دعوا بر سر ارث و میراث،قتل ناشی از دعواهای خانوادگی و قتل بر اثر مصرف شیشه هستیم. اما معمولا در قتل های خانوادگی آسیب پذیری زنان بیشتر از مردان است یعنی زنان بیشتر از مردان مقتول واقع می شوند».


وی گفت:«در سال 91 ، 31 درصد از موارد قتل عمد مربوط به قتل های خانوادگی بوده که در این میان 20 درصد از قتل های خانوادگی مربوط به زنان بوده است که خود آسیب پذیری بیشتر زنان را در حوزه قتل عمد در خانواده می رساند».


دکتر موسوی چلک با بیان اینکه قتل فرزند از سوی پدر و مادرافزایشی نداشته است،گفت:«اطلاع رسانی در زمینه وقوع این قتل ها بیشتر شده است».


وی درباره راهکارهای پیشگیری از وقوع قتل های خانوادگی در کشور گفت:«آموزش مهارت های ارتباطی،مهارت گفت و گو،مهارت های حل مسئله، مهارت تصمیم گیری،مهارت روابط بین فردی،آشنایی با حقوق متقابل و نیز آموزش مهارت تاب آوری به خانواده ها،از جمله موضوعاتی است که می تواند از وقوع قتل های خانوادگی پیشگیری کند».


دکتر موسوی چلک به خانواده ها توصیه کرد:« اگر زمانی نتوانستید برای حل مشکلات اقدامی کنید بهتر است از منابع اجتماعی و متخصصین جهت حل مشکلات کمک بگیرید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha