علت اصلی بیماری آرتروز ناشناخته است، این بیماری در خانم‌ها بیشتر از آقایان است و اغلب در سنین بالای ۵۰ سال شایع است و هر چه سن بالا‌تر می‌رود، غضروف مفصلی نازکتر شده و احتمال ابتلا به آرتروز بیشتر می‌شود.

اگر دارای این نشانه‌ها هستید، مطمئنا آرتروز دارید

سلامت نیوز: علت اصلی بیماری آرتروز ناشناخته است، این بیماری در خانم‌ها بیشتر از آقایان است و اغلب در سنین بالای ۵۰ سال شایع است و هر چه سن بالا‌تر می‌رود، غضروف مفصلی نازکتر شده و احتمال ابتلا به آرتروز بیشتر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد ضیائی متخصص ارتوپد گفت: مهم‌ترین علامت آرتروز که بیمار را مجبور به مراجعه به پزشک می‌کند، درد است. درد آرتروز با فعالیت و حرکت، شدید‌تر و با استراحت بهتر می‌شود، این درد در ابتدا خفیف است ولی به تدریج که بیماری پیشرفت می‌کند، بیشتر می‌شود به طوریکه بیمار حتی چند قدم هم نمی‌تواند، بردارد. 

 

وی افزود: یکی دیگر از نشانه‌های آرتروز خشکی مفاصل است، بیشتر بیماران مبتلا به آرتروز از خشکی و سفتی مفصل بعد‌از بیدار شدن از خواب یا پس از یک مدت طولانی شکایت دارند، بطوریکه نمی‌توانند مفاصل خود را خم و راست کنند. نکته مهم این است که خشکی مفاصل بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بهتر می‌شود. 
این متخصص در پایان اظهار داشت: در موارد پیشرفته آرتروز، ممکن است ورم هم وجود داشته باشد. آرتروز با انجام یک معاینه دقیق و یک عکسبرداری ساده (رادیوگرافی) به راحتی قابل تشخیص است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha