یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 112867

یک متخصص تغذیه، درباره مصرف غذاهای فست‌فودی، گفت: افراد جامعه باید به غذاهای فست‌فودی به‌عنوان تنقلات نگاه کنند؛ چرا که جزو وعدههای اصلی غذایی محسوب نمیشوند.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه، درباره مصرف غذاهای فست‌فودی، گفت: افراد جامعه باید به غذاهای فست‌فودی به‌عنوان تنقلات نگاه کنند؛ چرا که جزو وعدههای اصلی غذایی محسوب نمیشوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرناز جزء‌دایمی اظهار کرد: به طور کلی فست‌فود به غذاهایی گفته می‌شود که در مدت زمان کمی تهیه شده و برای مصرف معمولاً نیازی به وسایل جانبی بشقاب، قاشق و ... ندارد و همین امر باعث شده افراد از سنین پایین به مصرف این نوع از غذاها، تمایل بالایی نشان دهند و به دلیل داشتن رنگ و لعاب زیاد مصرف این گروه از مواد رو به فزونی است.

وی افزود: فست‌فودها از چندین جنبه ایجاد خطر میکنند که یکی از این موارد قابل توجه به لحاظ تغذیه و ترکیبات موادی است که در آن استفاده شده است؛ این مواد دارای چربی و کالری بالایی هستند. در حالی که میزان ویتامینها و املاح در این مواد درصد پایینی را به خود اختصاص میدهند.

جزءدایمی با اشاره به چربی و نمک بالای موجود در فست‌فودها، تصریح کرد: چربی و روغنهایی که در این مواد غذایی استفاده میشوند بسیار چاق‌ کننده هستند و منجر به اضافه وزن و چاقی میشوند. لازم به ذکر است این مواد غذایی از ارزش غذایی بالایی برخوردار نیستند. در واقع این غذاها باید گاهی به ‌عنوان غذا استفاده شود، نه اینکه در هفته 3 یا 4 وعده مصرف کنیم. مسئله دیگری که وجود دارد این است که در این نوع از غذاها معمولاً از سوسیس، کالباس استفاده می‌شود که فرد مصرف کننده از سلامت این مواد آگاهی نداشته و ممکن است فرد را دچار مشکلاتی کند.

وی یادآور شد: ما میتوانیم به جای استفاده از غذاهای چرب و پرادویه از فست فودهای سالم و سنتی نظیر مخلوط میوهها و سبزیها، تحفهها و تنقلات قدیمی، میوههای خشک شده که عوارض بسیار کمی دارند استفاده کنیم؛ چرا که چربی‌هایی که در این دانههای خوراکی وجود دارد برخلاف چربیهایی که در فست فودها استفاده می‌شود چربیهای بسیار مفیدی هستند که نه تنها باعث بیماری نمی‌شوند بلکه چربی بد خون را کاهش داده و باعث افزایش چربی خوب بدن می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha