یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 112869

در پی انتشار خبر تولید ضدآفتاب‌های خوردنی، یک پزشک مطرح در انگلیس ادعای شرکت‌ تولیدکننده این محصول را کذب خواند.

سلامت نیوز: در پی انتشار خبر تولید ضدآفتاب‌های خوردنی، یک پزشک مطرح در انگلیس ادعای شرکت‌ تولیدکننده این محصول را کذب خواند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «رانگ سینگ» که یکی از پزشکان مطرح در انگلیس است، ادعای این شرکت را کذب و نوعی شیادی تلقی کرد.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی تلگراف گفت: محصولات ضدآفتاب هضم‌شدنی تاثیر مطلوبی ندارند. هرچند تولیدکنندگان محصول جدید در توجیه مکانیسم اثرگذاری آن بر بدن می‌گویند که این ضدآفتاب با تغییر فرکانس مولکول‌های آب‌ از پوست در برابر تشعشعات خورشیدی حفاظت می‌کند اما در واقع این توجیه کافی و قابل قبول نیست و از جزئیات این مکانیسم اطلاعات دقیق ارائه نشده است.

وی خاطر نشان ساخت: تا جایی که من می‌دانم همه اجزاء و عناصر در بدن انسان در چارچوب فرکانس خود ارتعاش دارند و هنوز هیچ‌کس راهی پیدا نکرده تا آن را تغییر دهد. بنابراین به این سادگی‌ها نمی‌توان این ادعا را باور کرد و آن را جدی گرفت.

بنیاد پوست انگلیس نیز نسبت به مرغوبیت این فرآورده هشدار داده و اعلام کرد که باید در مصرف آن احتیاط شود.

یک کمپانی تولید محصولات آرایشی - بهداشتی تولید محصول جدیدی شده که با نوشیدن آن می‌توان از جذب 97 درصد از تشعشعات خطرناک فرابنفش UVA و UVB توسط پوست بدن جلوگیری کرد.

این محصول که نوشیدنی Harmonized H20 خنثی کننده اشعه فرابنفش نام دارد بنابر ادعای سازندگان آن قادر است پس از مصرف، با SPF 30 از پوست بدن حفاظت کند. این کمپانی در سایت رسمی خود ادعا کرده که این محصول پس از مصرف خوراکی در مولکول‌های سطح پوست ویبره ایجاد می‌کند و بدین ترتیب می‌تواند 97 درصد از تشعشات مضر فرابنفش UVA و UVB را دفع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha