وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعطای وام برای تکمیل تجهیزات بیمارستان فرشچیان خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعطای وام برای تکمیل تجهیزات بیمارستان فرشچیان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه شنبه پس از بازدید از مرکز آموزش درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان استان همدان، در نشستی با مسئولان استانی اظهار کرد: جذب اعتبار 8 میلیارد تومانی اختصاص یافته برای تکمیل ساخت پروژه و اعلام برند‌های خاص و فراهم کردن تجهیزات، در دستور کار وزارت بهداشت است.

وی افزود: با تکمیل این پروژه در چهار ماه آینده، همفکری برای تأمین تجهیزات، اعلام برندها و لوکیشن‌های دستگاه‌های به کار گرفته شده برای بیمارستان فرشچیان با استاندار انجام می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به لزوم همکاری مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در تأمین تجهیزات بیمارستان فرشچیان یادآور شد: بهره‌برداری بیمارستان در زمان مناسب می‌تواند به نفع مردم، پزشکان و پرستاران باشد و باید همت همگانی در این مورد به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اعطای وام برای تکمیل تجهیزات بیمارستان فرشچیان افزود: با رفع مشکل ساختمانی بیمارستان، اعلام برندها در خصوص تکمیل تجهیزات و اختصاص تسهیلات، نگرانی برای بهره‌برداری از بیمارستان برطرف می‌شود.

هاشمی با اظهار نارضایتی از اقدامات مشارکتی در پروژه بیمارستان فرشچیان تصریح کرد: در ساخت و تجهیز بیمارستان از سوی بخش‌های خصوصی و شرکت‌ها اعلام آمادگی شده که البته باید این کار با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود.

وی پایداری و ادامه کار بیمارستان فرشچیان را در مدت زمان طولانی پس از بهره‌برداری مهم و اثرگذار دانست و افزود: بیمارستانی که بتواند برای خدمات‌دهی در کشور و نیز برای همسایگان مؤثر باشد، نیاز به ساختارسازی مناسب و محکمی دارد.

استاندار همدان نیز در این نشست اظهار کرد: با جذب 6 میلیارد تومان اعتبارات سال گذشته برای تکمیل بیمارستان فرشچیان، امیدواریم جذب 8 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری نیز برای ادامه کار محقق شود.

محمدناصر نیکبخت افزود: با تأمین 14 میلیارد تومان اعتبارات ساخت پروژه بیمارستان فرشچیان، مبلغی در حدود 3 میلیارد تومان نیز نیاز است که البته قول پرداخت آن از سوی خانواده مرحوم محمد علی فرشچیان داده شده است.

وی با پیش‌بینی بهره‌برداری از بیمارستان فرشچیان در سال 94 گفت: مهرماه سال جاری با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ساخت پروژه به پایان می‌رسد و پس از آن نیز چهار یا پنج ماه برای تکمیل تجهیزات در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان اضافه کرد: مشکلات تأمین تجهیزات بیمارستان فرشچیان بسیار مهم و جدی است و نیاز به اعتبارات دارد.

رئیس بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان نیز در این نشست اظهار کرد: 50 درصد از ساخت پروژه فرشچیان تا سال 90 از سوی اعتبارات خیرین محقق شده است.

حصاری از رشد 95 درصدی ساخت بیمارستان خبر داد و افزود: بیمارستان فرشچیان 9 طبقه دارد که همه طبقات به استثنای همکف از لحاظ فیزیکی تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: طبقه همکف بیمارستان نیز به منظور تکمیل تجهیزات فعلاً متوقف شده است.

رئیس بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان تکمیل تجهیزات بیمارستان فرشچیان را نیاز به اعتبارات دانست و افزود: امیدواریم با سفر وزیر به استان بهره‌برداری پروژه با سرعت بیشتری پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha