معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان آخرین وضعیت طرح واکسیناسیون فلج اطفال در آبادان و خرمشهر که از روز گذشته آغاز شد را تشریح کرد.

سلامت نیوز: معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان آخرین وضعیت طرح واکسیناسیون فلج اطفال در آبادان و خرمشهر که از روز گذشته آغاز شد را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضی جعفری امروز ضمن تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون فلج اطفال در آبادان و خرمشهر اظهار کرد: طرح تکمیلی فلج اطفال به صورت خانه به خانه برای کودکان زیر پنج سال از روز گذشته در دو شهر آبادان و خرمشهر آغاز شد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: طرح واکسیناسیون از روستاها شروع می‌شود و پس از آن کودکان شهری واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان عنوان کرد: در این طرح تمام کارکنان بهداشتی درمانی، بهورزان و رابطان بهداشتی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: واکسن‌های مخصوص این طرح که به صورت دو ظرفیتی هستند تامین شده و هیچگونه کمبود واکسنی وجود ندارد.

جعفری زمان اجرای این طرح دو مرحله‌ای را نوبت اول؛ سوم تا پنجم خرداد ماه و مرحله دوم آن را نیز دوم و چهارم تیر ماه اعلام کرد.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر این طرح خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح طی سه روز به اتمام برسد و بعد از آن سه روز نیز برای لکه‌گیری در نظر گرفته شود و طرح مذکور تمام کودکان بدون در نظر گرفتن سابقه واکسیناسیون، واکسینه می‌شوند.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در شهرستان آبادان 122 تیم عملیاتی حدود 31 هزار کودک و در خرمشهر 107 تیم عملیاتی حدود 23هزار کودک زیر پنج سال را واکسینه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مناطق روستایی آبادان 42 خانه بهداشت و در خرمشهر 40 خانه بهداشت، پوشش واکسن را بر عهده دارند و تمام افرادی که به صورت مهمان در آبادان اقامت دارند در صورت داشتن کودک واجدالشرایط  واکسینه می‌شوند.

جعفری در پایان عنوان کرد: نمایندگان اداره ایمن‌سازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و یک نماینده از استان هرمزگان ناظران این طرح هستند که بعد از بازدید از ستاد مرکز بهداشت، درمانگاه الغدیر و فارابی آبادان از ستاد معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز دیدن کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha