نوع و میزان خواب به عوامل گوناگون از قبیل سن، جنس، فعالیت‌های روزانه، بیماری و... بستگی دارد.

سلامت نیوز: نوع و میزان خواب به عوامل گوناگون از قبیل سن، جنس، فعالیت‌های روزانه، بیماری و... بستگی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد عدیمی متخصص اختلالات خواب گفت: خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است، زیرا درطول خواب بدن با استراحت، انرژی از دست رفته را به دست می‌آورد و بار دیگر برای فعالیت آماده می‌شود. ثبت فعالیت‌های مغزی به ویژه در سالمندان کار آسانی نیست زیرا آنها نیز مانند کودکان خواب سبکی دارند و نسبت به محیط بسیار حساس‌اند. 

 

وی افزود: آزمایشات نشان می‌دهد که افراد سالمند روند تدریجی خواب سبک به سمت خواب عمیق را ندارند و کشف این موضوع نکته مهمی در بازه پیری مغز است. وقتی خواب سبک به خواب عمیق تبدیل نشود، شخص نسبت به محیط حساس باقی می‌ماند و در نتیجه مدام بیدار می‌شود. 
عدیمی اذعان داشت: جوانان در کمتر از ۲۰ دقیقه به خواب می‌روند، حال آنکه سالمندان بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم دارند تا وارد خواب سبک شوند. از آنجا که مشکلات خواب به سلامت آسیب می‌رساند و تاثیر منفی بر کیفیت زندگی دارد، لذا خواب راحت بسیار اهمیت دارد. 
این متخصص در پایان اظهار داشت: مشکلات خواب در سالمندان با کاهش حافظه، عدم تمرکز و ناتوانایی جسمی همراه است، همچنین در افزایش احتمال تصادفات زمین خوردن و خستگی مزمن دخالت دارد. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha