یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 112894

کنترل بیماری روماتیسم مفصلی برای افراد دارای اضافه وزن دشوارتر از بیمارانی است که وزن معمولی دارند.

سلامت نیوز: کنترل بیماری روماتیسم مفصلی برای افراد دارای اضافه وزن دشوارتر از بیمارانی است که وزن معمولی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در بیماری روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) سیستم ایمنی بدن به بافت‌های اتصالی خود حمله کرده و غضروف حفاظت‌کننده مفاصل را از بین می‌برد. این بیماری به گرفتگی عضلات، ورم مفاصل و خستگی کل بدن منجر می‌شود. برخلاف التهاب مفصلی ناشی از فرسودگی که در افراد مسن دیده می‌شود روماتیسم مفصلی می‌تواند در هر سنی در فرد بروز کند.

در این بررسی متخصصان سوئدی به معاینه 500 فرد بزرگسال در مراحل اولیه ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید بین سال‌های 2006 و 2009 میلادی پرداختند. همچنین اطلاعات مرتبط با وزن و قد هر فرد هنگام ابتلا به این بیماری و چگونگی پیشرفت آن در شش ماه بعد بررسی شد. متخصصان در بررسی خود مشاهده کردند تاثیر مصرف دارو در بیماران مبتلا به اضافه وزن نسبت به افرادی که وزن عادی دارند 33 درصد کمتر بوده است. همچنین میزان درد در بیماران دارای اضافه وزن بیشتر بوده است.

پزشکان همچنین معتقدند وجود چربی بیشتر در بدن می‌تواند بر طول دوره این بیماری و نیز در چگونگی تاثیرگذاری داروهای مصرفی بر درمان آن تاثیر داشته باشد.

«ماریا سندبرگ» گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد مبتلایان به آرتریت روماتوئید که دچار اضافه وزن هستند در مقایسه با افراد دیگر شانس کمتری دارند که در شش ماه نخست پس از تشخیص، بیماری‌شان درمان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha