سقوط بلوک سیمانی شهرداری تبریز، دختر 18 ساله را کشت و پدرش را راهی بیمارستان کرد.

شوک خیابانی در تبریز/چرا بلوک سیمانی شهرداری ایمنی نداشته است؟

سلامت نیوز: سقوط بلوک سیمانی شهرداری تبریز، دختر 18 ساله را کشت و پدرش را راهی بیمارستان کرد.

بلوک سیمانی‌ای که از سوی شهرداری تبریز برای بستن مغازه‌ای جلوی آن کار گذاشته شده بود سقوط کرد و دختر 18 ساله‌ای را به کام مرگ فرو برد.این حادثه مرگبار ساعت 15 ظهر جمعه در خیابان شریعتی تبریز زمانی رخ داد که پدر و دختری برای رفع پلمب مغازه آرایشی- بهداشتی پس از یک ماه جلوی آن رفته بودند.
«مهناز» جلوی در مغازه ایستاده و نظاره‌گر پدرش بود و «ابراهیم» 41 ساله از بلوک سیمانی شهرداری که جلوی در مغازه‌اش قرار داشت بالا رفت و سعی کرد بنر بزرگی را که شهرداری بر سردر مغازه‌اش نصب کرده بود، پایین بکشد.
ابراهیم برای رسیدن به بنر، پایش را روی بلوک سیمانی گذاشت و از آن بالا رفت. همین کافی بود که بلوک سیمانی بزرگ از جایش تکان بخورد و واژگون شود. با واژگونی بلوک عظیم،دختر 18 ساله صاحب مغازه به دلیل گرفتار شدن زیر این بلوک چند تنی، در دم جان سپرد و پاها و بخشی از بدن پدر بی‌احتیاط نیز زیر بلوک گرفتار شد.شش دقیقه بعد، آمبولانس اورژانس به محل حادثه رسید و ابراهیم را به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انتقال داد اما وخامت حال پدر، پزشکان معالج را ناچار از انتقال وی به بیمارستان شهدا کرد.«ابراهیم اکبری» بامداد شنبه در بخش ICU بیمارستان بستری شد و از حال عمومی خوبی برخوردار نیست.پیکر بی‌جان مهناز نیز بعداز اعلام نظر پزشکی قانونی، برای طی مراحل لازم برای خاکسپاری، به خانواده‌اش تحویل داده شد.


حادثه در تبریز-سقوط بلوک بتنی روی دختر 17 ساله

شاهدان چه گفتند؟
یکی از شاهدان حادثه که از همسایگان مرد حادثه دیده است در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: شهرداری می‌گوید که این مغازه به‌صورت غیر مجاز و در سال 78 ساخته شده و در آن زمان هم صاحب مغازه را به این دلیل، 11 میلیون تومان جریمه کرده‌است.اما شواهد و مدارک بسیاری وجود دارد که گواهی می‌کند این مغازه در سال 49 ساخته شده و از آن زمان هم به فعالیت در صنعت سیمان مشغول بوده است.
در زمان اعمال این جریمه، صاحب مغازه دیگر زنده نبود و جریمه آن نیز توسط وارثان پرداخت نشد.وی افزود: حال این جریمه به 450 میلیون تومان رسیده و شهرداری نیز به همین دلیل  با قرار دادن بلوک سیمانی بزرگ جلوی مغازه آن را پلمب کرده‌است.«حسین اکبری» شهردار منطقه 3 تبریز در مصاحبه با شوک، تخلف مالک از قوانین ساختمانی را دلیل بروز این حادثه عنوان کرد و ادامه داد: احکام صادره از سوی کمیسیون ماده 100 شهرداری، حکم قضایی است و تخلف از آن جرم محسوب می‌شود.
طبق تصاویری که در دوربین‌های مداربسته اداره بنیاد شهید- که روبه روی محل حادثه واقع است- ثبت شده، مالک مغازه از بلوک سیمانی بالا می‌رود تا بنر نصب شده را باز کند که در همین زمان بلوک واژگون می‌شود و روی دختر 18 ساله‌اش می‌افتد.


«سعید حاجی‌زاده» سخنگوی شورای شهر تبریز نیز در مورد این حادثه گفت: استفاده از بلوک سیمانی برای جلوگیری از تخلفات را نمی‌پسندیم چرا که این کار، علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، خطراتی همچون آنچه واقع شده است را به دنبال دارد. این موضوع در جلسه روز یکشنبه شورای شهر مطرح می‌شود تا مسأله بررسی شود و از راهکارهای دیگری برای این منظور استفاده شود.


همچنین «حبیب حسین قلی‌زاده» رئیس روابط‌عمومی اورژانس تبریز نیز ادعای برخی شاهدان ماجرا در مورد تأخیر نیم ساعته در رسیدن اکیپ اورژانس را دروغ دانسته و این‌گونه توضیح داده است: آمبولانس اورژانس در زمانی زیر شش دقیقه به محل حادثه رسید اما «مهناز اکبری» در محل حادثه جان سپرده بود.
بررسی زمان تماس و اطلاعات حاصل از GPS آمبولانس نشان می‌دهد این خبر ساعت 01‌:‌15 به اپراتور اورژانس 115 خبر داده شد و آمبولانس ساعت 07‌:‌15 در محل حادثه حاضر شد.وی همچنـــــــین حال عمومی «ابراهیم» را نامناسب توصیف کرد و گفت: این فرد از ناحیه پا و کمر دچار صدمات سنگین شده و در بخش ICU بیمارستان شهدای تبریز بستری است.


بنابر این گزارش، مسئولان شهرداری تبریز در حالی پدر مهناز را مقصر حادثه می‌دانند که هنوز کسی پاسخی در این زمینه که بلوک‌های سیمانی شهرداری چرا ایمنی نداشته‌اند نداده‌اند چرا که قرار دادن بلوک‌های سیمانی شهرداری باید دارای ایمنی کامل باشد تا با هر تکان خوردن کوچکی روی عابران نیفتد و حادثه ساز نشود.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha