یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 112917

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری ام اس با نام پروانه های امید که عصر دیروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران افتتاح شد، گفت: بیماران ام اس جزو شهروندان درجه یک کشور محسوب نمی شوند و داروهای این بیماران غالبا سیاسی می شود و به سختی در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

9 هزار طلاق به خاطر بیماری ام اس

سلامت نیوز: دبیر جشنواره فرهنگی و هنری ام اس با نام پروانه های امید که عصر دیروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران افتتاح شد، گفت: بیماران ام اس جزو شهروندان درجه یک کشور محسوب نمی شوند و داروهای این بیماران غالبا سیاسی می شود و به سختی در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز، حسین کاکاوند گفت: برای این جشنواره هزار و صد مقاله در 11 رشته و در مدت زمان دو ماه با موضوع بیماری ام اس دریافت کردیم که این به معنی تلاش این بیماران برای حضور در جامعه بوده است.

وی افزود: این جشنواره قرار است که به صورت دوره ای برای بیماران ام اس برگزار شود که هدف این جشنواره تقویت روحیه بیماران ام اس و آشنا شدن جامعه با این بیماری است.

کاکاوند با اشاره به وضعیت کنونی بیماران ام اس اظهار داشت: این برنامه به این منظور برگزار می شود که بیماران ام اس بتوانند حرف ها و اعتراضات خود را بیان کنند البته اعتراضی که بیماران ام اس می کنند به صورت شیشه شکستن و یا تظاهرات نیست بلکه اعتراض این افراد به صورت برگزاری برنامه و گردهمایی و همایش است تا بتوانند توجه مسئولان را به کاستی های موجود جلب کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیماران ام اس می خواهند روی پاهای خود بایستند به این شرط که دولت داروهای این بیماران را سیاسی نکند و دست تمام بیماران به داروها برسد و البته مردم توجه داشته باشند که تمام بیماران ام اسی ناتوان نیستند و حتی می توانند راه بروند و این تصور که این بیماران همیشه روی ویلچر هستند، تصور اشتباهی است.

دبیر جشنواره پروانه های امید گفت: هر روز 4 نفر در انجمن ام اس ثبت نام می کنند که سن آنها زیر 30 سال است و تمام این افراد می توانند زندگی کنند به شرط اینکه دارو در اختیارشان قرار بگیرد و امکاناتی برای ورزش کردن داشته باشند.

وی در ادامه به صحبت های رییس جمهور اشاره کرد و بیان داشت: رییس جمهور بیان کردند که تمام مردم کشور، شهروند درجه یک اند و طبقه بندی معنایی ندارد اما متاسفانه رییس جمهور و دولت بیماران ام اس را از این قائده مستثنی کردند و این بیماران را جزء شهروندان درجه یک محسوب نمی کنند و هیچگونه امکاناتی دراختیار این بیماران قرار نمی دهند.

کاکاوند در مورد آمار طلاق در میان این بیماران اظهار داشت: 9 هزار طلاق در انجمن ام اس به ثبت رسیده است که این نشانه عدم آگاهی مردم است که زندگی و کانون خانواده خود را به دلیل داشتن بیماری همسرشان از بین می برند و توجهی ندارند که این بیماران می توانند زندگی عادی داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: مبتلا شدن به بیماری ام اس در دست خودمان نبوده و نیست ولی ما نیازمند یک همکاری و همیاری هستیم و باید توجه داشت که با بیماری ام اس می توان زندگی کرد و فقط کمی باور لازم است.در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار مبتلایان به ام اس افتتاح شد و علاقمندان می توانند همه روزه تا 9 خرداد از ساعت 18 لغایت 21 از این نمایشگاه بازدید کنند .همچنین از برنامه های دیگر این جشنواره پخش فیلمهای خط آفتاب ، طلا و مس، گلبهار ، راه و بیراهه که با موضوع ام اس ساخته شده از ساعت 18 لغایت 21  در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران پخش و مورد نقد و بررسی صاحبنظران قرار می گیرد.                                                                                                                   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha