رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این مطلب که در بحث اجرایی کردن سیاست های جمعیت سه مطلب را دولت ، مردم و رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند، گفت: استفاده از امکانات کشور، تسهیل امر ازدواج و و رفع معضلات اجتماعی سه نکته ای است که دولت، مردم و رسانه ها باید برای محقق شدن سیاست های جمعیت مورد توجه قرار دهند.

سلامت نیوز: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این مطلب که در بحث اجرایی کردن سیاست های جمعیت سه مطلب را دولت ، مردم و رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند، گفت: استفاده از امکانات کشور، تسهیل امر ازدواج و و رفع معضلات اجتماعی سه نکته ای است که دولت، مردم و رسانه ها باید برای محقق شدن سیاست های جمعیت مورد توجه قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا اکرمی با اشاره به ابلاغ سیاست های جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در سفری که رهبر انقلاب به بجنورد و خراسان شمالی داشتند یک آسیب را برای کشور مطرح کردند و آن مسئله کاهش جمعیت بود و از آن زمان ایشان این موضوع را دنبال کردند.

او با بیان اینکه سیاست های ابلاغی از سوی رهبری باید در مجمع تشخیص مصلحت و هم در تبلیغ رسانه ها مطرح شود، ادامه داد: اگر کشوری مساحت و منابع و ثروت، معادن تحت‌الارضی هم داشته باشد ولی جمعیت و نفرات کافی نداشته باشد مورد استعمار قرار می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این مطلب که در بحث اجرایی کردن سیاست های جمعیت سه مطلب را دولت، مردم و رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند، گفت: مطلب اول آنکه کشور ما، کشور بسیار با ظرفیتی است و هرگونه امکاناتی برای رشد و تعالی را بدلیل تنوع منابع و آب و هوا دارد؛ بنابراین هیچ مشکلی برای اداره 75 میلیون جمعیت و بالای این تعداد را نخواهد داشت .

اکرمی همچنین با تاکید براینکه باید در زمینه ازدواج تسهیلاتی فراهم شود، گفت: بدلیل کاهش ازدواج و افزایش طلاق خانواده در معرض آسیب است و در کنار آن نیز با تک فرزندی با کاهش جمعیت مواجه شدیم لذا باید بحث تشکیل خانواده و ازدواج آسان در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: توصیه من به خیرین این است که برای مدرسه، خوابگاه و ده ها نمونه دیگر مسابقه خیرات می‌گذارند بنیادی نیز برای تشویق به ازدواج و کمک به خانواده‌های متأهل و نیازمند تشکیل دهند.

او معضل بیکاری، اعتیاد و تورم را بر کاهش جمعیت موثر دانست و گفت: این آسیب های اجتماعی که موجب دغدغه رهبری شده است باید برطرف و سیاست های اشتغالزایی، توجه به امر خانواده و ازدواج آسان باید در دستور کار دولت، رسانه ها و مردم قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha