یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 112922

مدیرگروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مهاجرت نخبگان، اظهارکرد: یکی از راه‌های افزایش جمعیت پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه نخبگان است، چرا که در صورت استمرار روند موجود با کمبود جمعیت نخبه مواجه می‌شویم چون بیشتر مهاجران دارای تحصیلات عالیه هستند.

سلامت نیوز: مدیرگروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مهاجرت نخبگان، اظهارکرد: یکی از راه‌های افزایش جمعیت پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه نخبگان است، چرا که در صورت استمرار روند موجود با کمبود جمعیت نخبه مواجه می‌شویم چون بیشتر مهاجران دارای تحصیلات عالیه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مریم نجابتیان افزود: جمعیت،‌ مولفه اصلی توسعه هر کشور است. اگر جامعه‌ای متعادل باشد، برنامه ریزی برای توسعه و پیشرفت آن راحت‌تر می‌شود.

وی در ادامه گفت: نیروی انسانی بازوی محرک یک جامعه است و فرزند آوری مناسب نوید آینده روشن را می‌دهد. در برخی از کشورها رشد جمعیت،‌ منفی و زاد و ولد کمتر از مرگ و میر است، این در حالیست که جمعیت بیشتر در صورت تندرستی و شایستگی‌، عامل اقتدار هر کشور است.

نجابتیان با بیان اینکه ازدواج به موقع از شروط مهم فرزند آوری است، اظهارکرد: شرایط ازدواج مانند وجود امکان شناخت جوانان از یکدیگرباید فراهم باشد. ازدواج گام نخست برای حل بسیاری از مشکلات روانی ناشی از تنش‌های زندگی روزمره است. بر اساس نتایج پژوهشهای انجام شده افراد متاهل به طور متوسط سالمتر و خوشحال‌تر از مجردها هستند. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره ضرورت افزایش جمعیت نیز باید به ازدواج به عنوان پایه و اساس دستیابی به این هدف عنایت داشته باشیم.

مدیر گروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ازدواج رکن اصلی و اساس زندگی اجتماعی و عامل تکامل فرد و اجتماع است، گفت: افزایش جمعیت باید با فراهم سازی زیر ساخت‌های اجتماعی، تفریحی و شغلی همراه باشد. در صورت برطرف شدن نیازهای شغلی و اقتصادی جوانان، آنان به صورت خودجوش به سمت ازدواج سوق پیدا می‌کنند.

نجابتیان تاکید کرد: ازدواج، مهم و فرزند آوری مهمتر از آن است. ازدواج در تمام ادیان به عنوان عامل ایجاد نسل جدید شناخته می‌شود که در پیشرفت و رشد یک جامعه تاثیرگذار است از سوی دیگر هر فرد نیازهایی دارد که فقط با زندگی مشترک می‌توان به آن دست یافت.

وی افزود: ازدواج موجب احساس آرامش و امنیت است؛ اما در بیشتر جوامع از جمله ایران به علت عوامل اقتصادی مانند بیکاری سن ازدواج افزایش یافته است.

مدیر گروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: در حال حاضر افراد تا 18 سالگی درگیر تحصیلات هستند و برای تحصیلات دانشگاهی دست کم باید 4 سال وقت صرف کنند. پسران پس از این مرحله باید دوران خدمت سربازی را طی کنند. در این شرایط به سن 30 سالگی رسیده‌اند و باید به دنبال اشتغال و ازدواج باشند. پس از ازدواج هم در نهایت به تک فرزندی گرایش پیدا می‌کنند که هم برای فرزند و هم جامعه آسیب مهمی است.

نجابتیان در پایان گفت: معاف کردن متاهلان از سربازی غیر آموزشی، قرار دادن افراد متاهل در اولویت استخدام،‌ واگذاری خانه‌های استیجاری ارزان قیمت به افراد در حال تحصیل مایل به ازدواج، اعطای وام ازدواج بی بهره و ارتقای فرهنگ ازدواج با تشریح نیازهای طبیعی و حقوق متقابل زن و مرد می‌تواند در افزایش جوانان موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha