یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 112926

واژه هلال احمر در اذهان مردم، یادآور ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح مختلف از قبیل زلزله، سیل و ... است، اما شهرستان بروجرد بدون داروخانه به سر می‌برد.

سلامت نیوز: واژه هلال احمر در اذهان مردم، یادآور ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح مختلف از قبیل زلزله، سیل و ... است، اما شهرستان بروجرد بدون داروخانه به سر می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،واژه هلال احمر در اذهان مردم یادآور ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح مختلف از قبیل زلزله، سیل و ... است.

جمعیت هلال احمر وظایف متعددی دارد که امدادرسانی در زمان وقوع بلایای طبیعی و تامین نیازهای دارویی مردم از دیگر وظایف این جمعیت است.

حال آنکه نبود داروخانه هلال احمر در شهرستان بروجرد و دیگر شهرستان‌های استان لرستان موجب شده بیماران برای تامین نیازهای دارویی به استان‌های همجوار مراجعه کنند که این خود مشکلاتی را برای آنها به همراه دارد.

هلال احمر

رها شدن یک مصوبه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه به منظور توسعه ارائه خدمات امدادی، به دلیل کمبود اعتبار، بخشی از این برنامه‌ها عملیاتی نمی‌شود.

محمد کرمی افزود: علی‌رغم اینکه حدود یک ماه از تصویب تاسیس داروخانه هلال احمر بروجرد در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، امام جمعه، فرماندار و مدیران کل ادارات می‌گذرد، تاکنون اقدامی در خصوص عملیاتی شدن آن صورت نگرفته است.

افزایش پاسخگویی با تقویت سازمان

این مسئول اظهار کرد: تقویت جمعیت هلال احمر به نیروهای مجرب، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم ضروری است، تا هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه، کارایی بیشتری داشته و به خوبی بحران به وجود آمده را مدیریت کند.

وی با گلایه از کمرنگ بودن اعتبارات اختصاص یافته به جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد، تاکید کرد: اگر گروه‌های امدادی و داوطلبان قوی باشند، ولی تجهیزاتی در اختیار نداشته باشند، این سازمان نمی‌تواند مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند.

هلال احمر

ثابت شدن پایگاه سلمان

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد در خصوص موقعیت پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر بروجرد، ادامه داد: پایگاه زالیان و اشترینان پایگاه‌های بین شهری و ثابت هستند، در حالی که پایگاه سلمان، یک پایگاه فصلی است.

توجه به جمعیت شهرستان

وی در خصوص مشکلات فراروی این مجموعه گفت: با توجه به اهمیت شهرستان بروجرد به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان لرستان، این نهاد نیازمند رسیدگی ویژه‌ در زمینه امداد است.

کرمی با اشاره به محروم بودن لرستان از دریافت منابع اعتباری، افزود: کمبود اعتبارات استانی موجب کاهش اعتبار اختصاصی به شهرستان بروجرد شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد بر ضرورت افزایش اعتبارات امدادی شهرستان تاکید و اظهار کرد: اعتبارات شهرستان بروجرد با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر نباید با شهرستانی با جمعیت 70 هزار نفر، یکسان باشد.

مشکل کمبود نیرو

کرمی ادامه داد: با وجود اینکه مجوز ساخت پایگاه ثابت سلمان در سال گذشته دریافت شده است، اما تاکنون اعتباری به این منظور تعلق نگرفته است.

وی تصریح کرد: کمبود نیرو از دیگر مشکلات هلال احمر بروجرد است، به نحوی که این جمعیت در حال حاضر تنها با 7 نیرو انجام وظیفه می‌کند که بی‌شک در عملکرد این سازمان تاثیرگذار است.

زلزله‌خیزی و تدابیر ویژه

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد در ادامه درباره چگونگی جذب داوطلب در جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: در طول سال و به مناسبت‌های مختلف، جمعیت هلال احمر با اعلام فراخوان، اقدام به جذب نیروهای داوطلب می‌کند.

کرمی افزود: همه ساله در ابتدای سال تحصیلی، کانون‌های دانشجویی جمعیت هلال احمر با نصب چادر در ورودی دانشگاه‌ها و تحویل فرم عضویت، اقدام به جذب دانشجویان می‌کند.

وی ادامه داد: در هفته هلال احمر نیز از افراد متقاضی ثبت‌نام به عمل آمده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این اداره و پایگاه‌های سیار مستقر در سطح شهر، به عضویت جمعیت هلال احمر درآیند.

هلال احمر

وقوع 364 مورد زلزله در لرستان

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان از وقوع 364 مورد زلزله در استان خبر داد.

رضا آریایی بیان کرد: در سال 92 به تعداد روزهای سال شاهد وقوع این پدیده در لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه در سال 92 شاهد وقوع 364 مورد زلزله در استان بوده‌ایم، تصریح کرد: از این تعداد 17 مورد بالای سه ریشتر و دو مورد از آن 3,8 ریشتر بوده که در شش اردیبهشت و 27 شهریورماه سال 92، به ترتیب در چالانچولان و سپیددشت رخ داد و خوشبختانه خسارت آن‌چنانی نداشته است.

آریایی اظهار کرد: موارد فوق حاکی از آن است که لرستان منطقه فعالی بوده و باید همه اقداماتی که لازم است، در مناطق بحرانی اجرا شود، در این استان نیز صورت گیرد.

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان مقاومسازی مسکن روستایی و بافتهای فرسوده شهری استان را ضروری دانست و با تاکید بر اینکه این موضوع باید با دقت، جدیت و تسریع بیشتری از سوی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان انجام شود، خاطرنشان کرد: این موضوع نمیتواند بدون مشارکت مردمی محقق شود و در راستای مقاومسازی مسکن روستایی و بافت فرسوده، مردم باید از تسهیلات بانکی که در اختیار این دو دستگاه قرار دارد، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha