مدیرکل دفتر مشاوره بهزیستی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در مراکز این سازمان، گفت: به خانواده‌های نیازمند دارای کودک ۵ و ۶ ساله، ۴ جلسه مشاوره رایگان اضطراب ارائه می‌شود.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر مشاوره بهزیستی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در مراکز این سازمان، گفت: به خانواده‌های نیازمند دارای کودک ۵ و ۶ ساله، ۴ جلسه مشاوره رایگان اضطراب ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، آرزو ذکائی‌فر در خصوص خدمات دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: فعالیت‌ها در این اداره به دو بخش تقسیم می‌شود که در یکهزار و 200 مرکز دولتی و غیردولتی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: برای افزایش دسترسی عموم به خدمات مشاوره‌ای، بجز یکهزار و 200 مرکز مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی از طریق تماس با شماره1480 و مشاوره از طریق فضای مجازی در سایت سازمان انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره سازمان بهزیستی همچنین گفت: برخی از مراکز نیز خدمات تخصصی مانند مشاوره خاص کودکان و نوجوانان، درمان اختلالات جنسی و روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی ارائه می‌دهند؛ از سوی دیگر برخی از مراکز به نام مراکز سلامت روان محلی که تعداد آنها 300 مرکز در سراسر کشور است، مشاوره اولیه را انجام داده و افراد را در موارد لازم به مراکز تخصصی ارجاع می‌دهند.

ذکائی‌فر عنوان کرد: طرح دیگر شامل مشاوره و حمایت‌های روانی در بلایا است و مشخصاً اقدامات مشاوره و مددکاری مربوط به اوضاع بحرانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی است، که بخشی از آن توسط گرو‌ه‌های همیار مردمی و بخشی دیگر توسط تیم فوریتی شامل روانشناسان و کارشناسان اعزامی به منطقه انجام می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی ساماندهی مدیریت و فرماندهی حادثه خبر داد و افزود: در این صورت در هنگام وقوع بلایای طبیعی، بحران موجود ساماندهی شده و به هر بخش با هر گونه نیاز رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشاوره بهزیستی افزود: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش ساله امسال با گسترگی بیشتری در سطح کشور انجام می‌شود و محل انجام دادن آن مهدهای کودک است که بر این اساس موارد لازم به روانپزشک ارجاع داده می‌شود و ویزیت اولیه آن رایگان است؛ البته در مواردی که خانواده کودک نیازمند باشند خدمات مشاوره‌ای تا چهار جلسه رایگان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha