وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: در اجرای طرح " تحول سلامت" مهمترین قسمتی كه به آن توجه می شود بحث نظارتی است

طرح تحول سلامت در كشور نیازمند نظارت قوی است/ طرح پزشك خانواده به طور كامل اجرا نمی شود

سلامت نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: در اجرای طرح " تحول سلامت" مهمترین قسمتی كه به آن توجه می شود بحث نظارتی است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،سید حسن هاشمی ظهر یكشنبه در حاشیه بازدید از دو بیمارستان بعثت و اكباتان همدان در جمع خبرنگاران و در مورد اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: به هر حال در اجرای هر طرح ممكن است كاستی هایی وجود داشته و یا كوتاهی شده باشد، برای پرهیز از مشکلات در اجرای این طرح یك بخش نظارتی وجود دارد.

وی با بیان اینكه این طرح از سه مسیر نظارت می شود، بیان داشت: اطلاعات انجام طرح هر روز به ستاد گزارش می شود و به ستاد مركزی و ستاد دانشگاه گزارش می شود و در مواردی كه كوتاهی شده است تذكر داده می شود و در برخی موارد كه مشكل جدی بوده، متناسب با همان هم اقدام جدی انجام می شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه در طول اجرای طرح هم مراقبت ها وجود دارد، عنوان داشت: مراقبت در این حوزه تضمین كننده سلامت و اجرای موفقیت آمیز طرح است و مهمترین قسمتی كه به آن توجه می شود بحث نظارتی است.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه این طرح راه افتاده و به تدریج هم جا می افتد و همكاران متوجه می شوند كه اجرای این طرح چه فواید و بركاتی دارد البته باید گفت كه برای رسیدن به مرحله مطلوب زمان طولانی باید صرف شود ولی نظارت جدی بر طرح انجام شده و این نظارت از طرق مختلف انجام می پذیرد.

وی در مورد اینكه برخی افراد اذعان دارند كه با اجرای طرح بیمه سلامت مراجعات غیر ضروری به بیمارستان ها بیشتر شده است، ابراز داشت: بنده این حرف را قبول ندارم و برخی ها كه در این مورد نگران هستند خدمت بزرگ دولت را نادیده می گیرند.

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه هر روز آمار مراجعین در طرح بیمه سلامت بدست می رسد، افزود: حتی می توان گفت كه بار مراجعات به بیمارستان ها كمتر از آن چیزی است كه پیش بینی شده بود اما با این حال بیمارستان ها باید از لحاظ پذیرش بیمار آمادگی داشته باشند.

هاشمی با بیان اینكه در چند سال آینده چهره بیمارستان های همدان جدید و نو می شود، اظهار داشت: اگر فضاهای بیمارستان ها هم اصلاح شود موجب رضایت مندی بیشتر مردم می شود اما در اجرای این طرح شاهد هجوم بیماران به بیمارستان نبودیم.

وی در مورد بازدید از بیمارستان های همدان گفت: كیفیت خدمات دهی بیمارستان های همدان در وضعیت خوبی قرار دارد و باعث خوشحالی است كه متخصصین برجسته ای در رشته های مختلف و اكثرا تمام وقت در بیمارستان های دولتی فعالیت می كنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه وضعیت هتلینگ در برخی بیمارستان های همدان مناسب نیست، اظهار داشت: جایگزین بیمارستان اكباتان همدان بیمارستان فرشچیان است  و این بازدید هم انگیزه مضاعفی شد تا بیمارستان فرشچیان هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

هاشمی ادامه داد: امیدواریم كه باهمت مسئولین استان هم بیمارستان اكباتان جدید كه 30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد به زودی به بهره برداری برسد.

وی در مورد سئوال یكی از خبرنگاران در مورد طرح پزشك خانواده نیزگفت: بنا نیست طرح پزشك خانواده به طور كامل در دولت یازدهم اجرا شود ولی اجرای طرح پزشك خانواده را ضرورت می دانیم و این طرح در دو استان مازندران و فارس پیگیری می شود و در شهر های زیر 20 هزار نفر این طرح اجرایی می شود و به تدریج به حاشیه شهر ها منتقل می شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی در این مورد عنوان داشت: فكر می كنم این طرح را بعدی ها هم ادامه بدهند و آسیب جدی كه پزشك خانواده دید به دلیل فضایی بود که ایجاد شد و سرعت را به كیفیت ترجیح داد و باید این طرح با آرامش انجام شود چرا كه نیاز به زیر ساخت دارد و باید آن را با تدبیر انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha