یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 112937

پزشکان هشدار دادند برخی از انواع جدی‌تر سردردها در طول بارداری و بعد از آن نباید نادیده گرفته شوند.

سلامت نیوز: پزشکان هشدار دادند برخی از انواع جدی‌تر سردردها در طول بارداری و بعد از آن نباید نادیده گرفته شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیشتر زنان در طول دوره بارداری به سردرد مبتلا می‌شوند و با وجودی که بیشتر این سردردها بی‌ضرر هستند اما انواع جدی‌تر آن که در طول بارداری و بعد از آن اتفاق می‌افتند مستلزم انجام معاینات پزشکی هستند. در این مطالعه 85 نوع مختلف سردرد طبقه‌بندی شدند. در طول بارداری 90 درصد آنها از سردردهای شبه میگرنی یا فشار عصبی به حساب می‌آیند. بیشتر زنان در سه ماه نخست بارداری به این نوع سردردها مبتلا می‌شوند و با پیش رفتن دوره بارداری از بین می‌روند.

با این حال انواع دیگری از سردردها ممکن است از دلایل دیگری ناشی شوند و در طول بارداری شدت پیدا کنند.

نتایج یک بررسی دیگر که در سال‌های 2006 تا 2008 میلادی در انگلیس انجام گرفت نشان داد: بیماری‌های عصبی با تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر مغز، سومین دلیل شایع مرگ در میان زنان باردار است.

اگرچه بارداری احتمال میگرن را کاهش می‌دهد اما بروز آن در زمان بارداری خطر پری‌اکلامپسی را دو برابر بیشتر می‌کند. به گفته پزشکان لازم است زنان باردار آگاه باشند که نوع سردردشان با آنچه پیش از این تجربه کرده‌اند چه تفاوتی دارد.

یکی‌دیگر از بیماری‌های نادر اما جدی که موجب سردرد می‌شود اختلال عصبی است که به طور کلی در زنان مبتلا به اضافه وزن در سن 20 تا 40 سالگی اتفاق می‌افتد. این بیماری موجب افزایش فشار در اطراف مغز می‌شود. بسیاری از زنان این عارضه را برای اولین بار در طول بارداری تجربه می‌کنند. نوعی دیگر از سردرد وجود دارد که «ترومبوز» سینوس‌های وریدی مغز عامل آن است و در دوره بارداری شایع می‌شود.

 به گفته متخصصان سردرد در طول بارداری امری شایع است. بیشتر سردردها همچون سردردهای ناشی از فشار عصبی یا میگرن خوش‌خیم هستند اما انواعی از سردرد وجود دارند که می‌توانند جدی باشند و حاکی از وجود بیماری در بدن فرد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha