کارشناس حوزه اعتیاد و زنان گفت: خانواده می‌تواند با ارتقای دانش و در نتیجه پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی در امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

سلامت نیوز: کارشناس حوزه اعتیاد و زنان گفت: خانواده می‌تواند با ارتقای دانش و در نتیجه پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی در امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، گلناز فیض زاده با اشاره به نقش بی بدیل و مهم خانواده در پیشگیری از اعتیاد گفت: خانواده باید با احساس مسئولیت در قبال فرزندان خود مهمترین اقدام یعنی پیشگیری از اعتیاد را سرلوحه کار خود قرار دهد چرا که اگر خانواده نتواند این نقش را ایفا کند جامعه نیز نمی‌تواند در برابر این معضل اقدامی انجام دهد.

وی با اشاره به رویکرد جدید در خصوص اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: این سیاست یک نگاه کاملاً درست و اجتماعی به موضوع اعتیاد است و چنانچه در اجرا نیز در مسیر درست قرار بگیرد و به شعار و تبلیغ تبدیل نشود می‌تواند به حل معضل اعتیاد در جامعه کمک کند.

این کارشناس اعتیاد گفت: استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه اعتیاد، توجه به عواملی که فرد را به سمت اعتیاد سوق داده، حذف علل اعتیاد، درگیر کردن خانواده‌ها با این موضوع و ارتقا دانش و آگاهی آنها از تبعات بسیار منفی اعتیاد باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

فیض زاده با بیان اینکه اعتیاد یک موضوع اجتماعی بسیار پیچیده‌ای است تصریح کرد: اصلاح زیربنای اقتصادی و فرهنگی و از میان برداشتن برخی عوامل که به طور مستقیم منجر به اعتیاد افراد می‌شود از مواردی است که باید به آن توجه شود اما مهمترین نگاه باید با محور خانواده باشد.

به گفته این کارشناس، سودآوری بالای قاچاق مواد مخدر همواره باعث تبلیغ گسترده آن می‌شود اما خانواده‌‌ها باید با آگاهی و افزایش دانش به اینگونه تبلیغات توجه نکنند و مسئولان نیز باید راهکارهایی را اتخاذ کنند که بتوانند با همکاری جامعه و خانواده‌ها به مبارزه با اعتیاد بپردازند.

وی با تأکید بر نقش خانواده به ویژه زنان در امر پیشگیری از اعتیاد گفت: زن به‌عنوان تأثیرگذارترین عضو خانواده نه تنها باید خود را از آسیب‌های اعتیاد حفظ کند بلکه باید از فرزندان و خانواده خود نیز با افزایش سطح دانش خود در برابر اعتیاد محافظت کند چرا که امروز هیچ فردی از این عارضه مصونیت  ندارد و اعتیاد همچون گذشته به طبقه، قشر، سن و جنسیت افراد تعلق ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha