یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 112950

نتایج دو مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان آمریکایی و اسکاتلندی به دلیل تنبلی و بی‌تحرکی از سلامت جسمی کافی بی‌بهره هستند.

سلامت نیوز: نتایج دو مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان آمریکایی و اسکاتلندی به دلیل تنبلی و بی‌تحرکی از سلامت جسمی کافی بی‌بهره هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،طبق دو گزارش جدید،‌ کودکان اسکاتلندی جزو کم‌تحرک‌ترین کودکان جهان هستند و کودکان آمریکایی نیز در تست‌های تناسب اندام پایین‌ترین امتیاز را گرفته‌اند. این مطالعه نشان می‌دهد که هر دو گروه به یک دلیل مشابه دچار تنبلی و کم‌تحرکی شده‌اند که آن هم اعتیاد به فن‌آوری است.

متخصصان دانشگاه «استراثکلاید» اسکاتلند با بررسی رفتارهای کودکان 15 کشور جهان دریافتند که کودکان اسکاتلندی جزو کم‌تحرک‌ترین کودکان جهان هستند. این بررسی نشان داد کودکان اسکاتلندی بیش از آنکه تحرک بدنی داشته باشند زمان خود را صرف انجام بازی‌های کامپیوتری می‌کنند.

 از سوی دیگر شبکه فاکس‌نیوز گزارشی را نقل کرد که بر اساس آن تنها 25 درصد از کودکان آمریکایی بین شش تا 15 سال از دستورالعمل حاضر یعنی میانگین 60 دقیقه فعالیت ورزشی در روز تبعیت می‌کنند. دلایل اصلی برای اینکه بسیاری از کودکان نمرات پائینی در این زمینه اخذ کردند اینترنت، والدین پرمشغله و فرهنگ استفاده از خودرو اعلام شده است.

 بنابر این گزارش، مدارس دولتی آمریکا بودجه‌های مالی کافی برای فعالیت‌های ورزشی ندارند ضمن اینکه پدر و مادرانی که همزمان کار می‌کنند وقت کافی برای اینکه فرزندان خود را برای ورزش، بازی و فعالیت‌ بدنی به پارک یا باشگاه ورزشی ببرند، ندارند. لذا این مسئله سبب افزایش استفاده از تجهیزات الکترونیک شده که منجر به افزایش تنبلی کودکان می‌شود. این شواهد و گزارش‌های تجربی نشان می‌دهد که چگونه سیاست‌ها و عوامل محیطی بر رفتارهای فعال کودکان به شیوه‌ای متفاوت از آنچه که در گذشته مرسوم بوده اثر گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha