داماد خشمگین با شلیک‌های هولناک، دو برادرزنش را به قتل رساند و پدر زنش را در یک قدمی مرگ قرار داد.

سلامت نیوز: داماد خشمگین با شلیک‌های هولناک، دو برادرزنش را به قتل رساند و پدر زنش را در یک قدمی مرگ قرار داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، عقربه‌ها ساعت هفت عصر چهارشنبه 31 اردیبهشت را نشان می‌داد که ناگهان صدای شلیک‌هایی از تراژدی مرگباری خبر داد.

 بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری 18 آبادان در محل درگیری مسلحانه حاضر شده و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. پدری همراه با دو پسر جوانش غرق خون روی زمین افتاده بود و تیم‌های امدادی در حال اقدام‌های ویژه نجات بودند.  

تکنیسین‌های اورژانس پس از معاینات میدانی پدر و دو پسرش را با آمبولانس به بیمارستان انتقال دادند اما دو پسر جوان که «عیاد» و «میلاد» نام دارند در مسیر پیش از رسیدن به بیمارستان به کام مرگ فرو رفتند.

همین کافی بود تا تیم ویژه‌ای از پلیس آگاهی آبادان برای ردیابی عامل این جنایت و افشاگری از انگیزه این درگیری مسلحانه وارد عمل شود.

کارآگاهان در گام نخست در تجسس‌ها پی بردند این درگیری به خاطر اختلاف مالی داماد خانواده با پدر زنش صورت گرفته و داماد جوان با شلیک به سمت پدر و دو برادر زنش به این درگیری پایان داده است.

بدین ترتیب مأموران خیلی زود توانستند سه تن از کسانی را که در این درگیری حضور داشتند شناسایی کنند که همگی عامل این جنایت را «مهدی» 28 ساله معرفی کردند. مأموران در تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در کمتر از 24 ساعت مخفیگاه این داماد فراری را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه «مهدی» را دستگیر کنند.

 «مهدی» که راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشت به مأموران گفت: چند ماه پیش به پدر زنم 15 میلیون تومان پول قرض دادم اما با گذشت مدتی هر بار که می‌خواستم پولم را پس بگیرم پدر زنم می‌گفت باید در ازای پس‌گرفتن پولم همسرم را طلاق بدهم.

وی افزود: مدتی با خانواده پدرزنم اختلاف داشتیم تا این‌که پدرزنم به خانه مان آمد و دخترش را همراه خودش به خانه‌شان برد.

نمی‌خواستم زندگی ام را از دست بدهم به همین خاطر خانواده همسرم را تهدید کردم که اگر مانع زندگی ام و زنم شوند فیلم عروسی‌ای که دخترشان از بخش زنانه جشن عروسی یکی از آشنایانشان با گوشی ضبط کرده را پخش خواهم کرد.

 داماد جوان ادامه داد: دقایقی بعد از تهدید پخش فیلم عروسی، همسرم زنگ زد و ادعا کرد پدر و برادرانش با سلاح و قمه برای انتقامگیری از روستای تنگه به سمت خانه پدری‌ام در حال حرکت هستند. ابتدا حرف همسرم را جدی نگرفتم تا این‌که پس از 10 دقیقه صدای شلیک گلوله‌ای را شنیدم و وقتی از پنجره بیرون را دیدم متوجه شدم که یکی از برادرانم هدف گلوله آنها قرار گرفته و آنها قصد ورود به خانه را دارند.

برای نجات جان خودم اسلحه شکاری را برداشته و چندین گلوله شلیک کردم که با گلوله‌های نخست دو برادر زنم به زمین افتادند سپس به پدر زنم شلیک کردم، وقتی او هم روی زمین افتاد پا به فرار گذاشتم تا این‌که دستگیر شدم.

 سرهنگ «حسین کهیایی» رئیس پلیس آبادان به شوک گفت: در بازرسی از خانه عاملان درگیری سه سلاح شکاری به دست آمد و پرونده برای بررسی‌های بیشتر به دادسرای عمومی و انقلاب آبادان ارسال شده است.

بنابر این گزارش، پدر زن بدهکار که هدف گلوله اسلحه شکاری قرار گرفته است در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد و تحت نظر پزشکان قرار دارد.

قتل‌های خانوادگی

دکتر اکبر وروایی، استاد و پژوهشگر حقوق کیفری

قتل‌های خانوادگی نوع خاصی از قتل‌های عمدی محسوب می‌شود که بین قاتل و مقتول رابطه خویشاوندی به‌صورت نسبی یا سببی وجود داشته باشد که این دسته از قتل‌ها را می‌توان به چندین گروه‌خاص دیگر تقسیم بندی کرد.

 به طور مثال می‌توان به فرزندکشی، قتل‌های ناموسی، پدرکشی و... اشاره کرد. از این رو عوامل مختلفی می‌تواند در گروه قتل‌های خانوادگی تأثیر داشته باشد و به همین دلیل تدابیر پیشگیرانه از این نوع قتل‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

 از جمله عوامل مؤثر در وقوع قتل‌های خانوادگی می‌توان به مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد. به‌عنوان نمونه مشکلات اقتصادی خانواده می‌تواند موجب افزایش فشار روانی بر اعضای خانواده شود و به همین دلیل آستانه تحمل اعضای خانواده را در تعامل و نحوه ارتباط با یکدیگر کاهش دهد و منجر به بروز زمینه‌های خشونت در میان خانواده شود.

 گسترش مدرنیسم و زندگی پیچیده در محیط‌های کلانشهری با مشکلات پدیده حاکم در شرایط زندگی در چنین محیط‌هایی بر مخدوش شدن روابط سالم بین اعضای خانواده تأثیرگذاشته و به همین دلیل می‌تواند منجر به بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در محیط خانواده شود.

 از سوی دیگر می‌توان به عامل اعتیاد به مواد مخدر بویژه پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر صنعتی که در سال‌های اخیر شیوع پیدا کرده اشاره کرد که به شیوه‌های مختلف زندگی خانواده‌ها را دچار آسیب کرده و به بروز خشونت و جنایت در بین اعضای خانواده منجر می‌شود.

 با توجه به نابودی روحی، شخصیتی و روانی شخص معتاد به نوعی موانع ارتکاب جنایت در درون خانواده از بین رفته و شاهد قتل ناشی از اعتیاد به مصرف مواد مخدر توهم زا هستیم. چنانچه گفته شد عوامل مختلفی از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در وقوع قتل‌های درون خانواده تأثیرگذار هستند.

 بنابراین در زمینه کنترل و پیشگیری از قتل‌های خانوادگی نیز باید تدابیر پیشگیری از جرم طیف گسترده‌ای از اقدام‌های اساسی در زمینه رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و... با محوریت خانواده در جامعه صورت پذیرد و اصولاً به‌علت آن‌که خانواده واحد اصلی پیکره اجتماعی محسوب می‌شود تدابیر پیشگیری از جرم با محوریت خانواده می‌تواند از بروز بسیاری از انحرافات روانی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha