رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برنامه ریزی ۷ بسته طلایی در راستای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت:بسته‌های بستری بیماران، ماندگاری پزشکان، حمایت از بیماران صعب‌العلاج و راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه است، از ۱۵ خرداد اجرایی می‌شوند.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برنامه ریزی ۷ بسته طلایی در راستای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت:بسته‌های بستری بیماران، ماندگاری پزشکان، حمایت از بیماران صعب‌العلاج و راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه است، از ۱۵ خرداد اجرایی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی‌اصغر پیوندی در نشست خبری به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور، گفت: اولین جشنواره فرهنگی علوم پزشکی در سال 87 و در اصفهان برگزار شد و پس از آن مقرر شد، دانشجویان در تمام مقاطع شرکت گسترده داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشگام و میزبان ششمین جشنواره فرهنگی خواهد بود که این جشنواره از یکم تا سوم شهریور برگزار می‌شود.

پیوندی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای نشان دادن انگیزه و خلاقیت دانشجویان دانست و گفت: امسال جشنواره فرهنگی دو ویژگی خاص دارد، یکی همزمانی با نامگذاری امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد است و دوم ویژگی اجرا در فضای دولت تدبیر و امید.

وی تأکید کرد: مباحث هویت ایرانی اسلامی،‌ سبک زندگی پیامبر و مصرف دارو محورهای این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آثار ارسال شده 1163 اثر از سوی 900 دانشجو بوده و بیشترین آثار متعلق به دانشجویان پزشکی است.

وی هدف برگزاری این جشنواره را گسترش کارهای فرهنگی -هنری و کارآزمایی خلاقیت و علاقه دانشجویان‌، غنی‌سازی اوقات فراغت،‌ جهت‌دهی به کانون‌های دانشجویی و تجمیع علائق آنها دانست و گفت: امسال برخی از اثرات با مشارکت 20 نفر ثبت شده و با مشارکت جمیع انجام شده است.

پیوندی گفت: شناسایی افراد نخبه و فرصت دادن به آنها برای اینکه علائق و دیدگاه‌های خود را ابراز کنند از اهداف دیگر این جشنواره است، همچنین تبادل افکار و علائق با سایر دانشگاه‌ها در قالب برگزاری میزگرد و پرسش و پاسخ دنبال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: این طرح برای بیمارستان‌های دولتی طراحی شده و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و ارتش برنامه خاص خود را دارند.

وی گفت:‌5 بسته از 7 بسته طلایی در این طرح در بیمارستان‌های دولتی انجام شده و این در حالی است که 13 بیمارستان در تهران و 4 بیمارستان در اطراف تهران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بستری بیماران و حمایت از آنها، طرح مقیمی پزشکان،‌طرح ماندگاری آنها در مناطق محروم، حمایت از بیماران صعب‌العلاج و ایجاد کلینیک‌های ویژه از برنامه‌هایی است که از 15 خرداد دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha